|
|
|
|---|---|
|
hej jag är nybliven bmw ägare, har en 540ia 96'a och undrar hur ja ska få telefonen att funka satte i mitt sim kort ja har ett abbonemnag hos 3, men det står bara simkarte prüfen, ja har satt simkortet åt alla håll och kanter, nån som vet hur man ska göra? sen behöver jag en konkret lösning på en ditalbox som fungerar och lätt att sätta in helst plug n play finns en för 700 på parabonet, nån som provat och vet om den fungerar? tacksam för alla svar, trevlig helg | |
|
Är 3 abonnemanget GSM eller 3-G? telefonen funkar bara med gsm , satte du kortet i luren eller i boxen i bagaget? Sök på simkort el liknande här på forumet för det har skrivits mkt om det. Ang digitalbox så är nog bmw:s egna hybridbox den enda plug n play lösningen men i mektips under gör-det-själv delen här på forumet så finns en guide i hur du mont digitalbox av annat märke. |
|
| hej tack för svaret, jo jag har hört mej för idag och mitt 3 abbonemnag använder sej endast av 3g nätet, med undantag för vissa delar av norrland, så då provade jag med ett tele2 konatntkort och det funkade inte heller, så nu ska jag prova ett teliakort for dem ringde jag och dem säger att dem anväder sej av både gsm och 3g nätet, så ja får hoppas att det funkar, kortet stoppade jag i fram under själva lurer, läste på forumet igår att det skulle finnas äve en i bagaet men ja letatde och kan inte hitta någon, vart skulle den sitta i så fall? borde väl vara märkt tydligt i fall simkortet ska i där borde vara lätt åtkomligt kan man tycka! ang digitalboxen vart kan man köpa den hybridboxen? pris? | |
|
Hybridboxar säljs till lite olika priser men är nog billigast på Ebay.de tror jag. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med vart man stoppar kortet i boxen i bagaget då jag har en nyare telefon i min utan kort uttag i bagaget men har för mig att det är lite knepigt att hitta vart kortet skall in , tror att många inte fått kort i luren att funka men med kort i box så har det sedan gått bra. |
|
| nu har jag hittat det, enheten har jag sett hela tiden men det är n annan grej att se vart man ska få in kortet, helt sjukt men långfingret och pekfingret och kortet emellan och 15 mins tålamod, ingenjören på bmw som placerade det där måste vart en idiot. men det är ju ingen vidare high tec telefon men visst funkar det, tack för all hjälp | |
|
björnskifferberg KAn du precisera vad du satte det. Kanske med en fin liten bild med pil på. |
|
| där navi cd läsare sitter, ovanför den sidder en ganska platt svart låda som det går en smal svart sladd ifrån, man sätter in kortet från om man säger frå baklyset in mot själva bilen, skit svår att komma åt men ta en fick lampa och lys där så kommer du se vart det sitter, lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.