|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 528i -98 automat touring. Där bromsen blir helt stum då den står några nätter i under -5 grader. kan få det att släppa då jag blåser varm luft ner mot bromsservo/huvudcylindern. men bromsen känns konstig ändå efter det, liksom den går lite trögg över en kulle sen glider den och jag har svårt att göra mjuka inbromsningar. Var nyligen och bytte all bromsvätska på en verstad, då de och jag trodde det var vatten i den. har läst mkt här på forumet om bromsbomben, men jag kan inte se eller hitta nån sån på min bil, och när jag stänger av den så har jag pedalen stum efter 1-2 tramp som på en vanlig bil utan bromsbomb. vad kan va fel ?? hade i höstas problem med att det stod vatten i burken som bromkomponenterna är i då tapp hålet var täppt, kan det kommit in vatten i bromsservot som står kvar där och fryser ?? tacksam för tips och ideer. /Freij | |
|
Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack för länkarna, måste nog va så. eftersom jag hade vattnet en bit upp på bsomservotrumman i höstas. Är det krångligt att lossa servot ?? måste huvudcylindern lossas från bromsrör så systemet måste luftas igen?? är ju lite kallt nu att hålls med, men vi behöver ju bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.