|
|
|
|---|---|
|
Hej all Bimmer vänner! Har kört Audi i 3 månader och pallar helt enkelt inte längre med skiten från Ingolstadt, suget efter BMW kan jag inte längre hålla under kontroll! Så vad gör man? Börjar leta efter en lämplig BMW så klart! Efter noga överväganden så har jag kommit fram till att en 320 skulle vara ganska passande. Nu har jag hittat en som jag ska ta en närmare titt på snarast. Men först vill jag höra eran åsikt - är den något att ha? Länk! Alla åsikter och kommentarer är mer än välkomna! Vorsprung durch freude am fahren | |
|
Den har inte Xenon, vanliga halvljuset är riktigt dåligt. |
|
|
Priset känns högt för en snikutrustad 320. Jag skulle hellre köpa en 325 med mer utrustning för samma pengar. Länk Länk Länk |
|
|
Finns en 325 E90 för 149.000 hos M-Bilar Västerås. 12.000 mil visserligen men den såg inte så tokig ut ändå. |
|
| För andrahandsvärdets skull så vore det värt 15-20000:- mer för ett ex. som gått hälften... | |
|
Skulle inte betala 169 tkr för bilen. Du bör kunna hitta en motsvarande billigare. Alternativt satsa på en 325. Utrustningsmässigt saknar jag xenon och sportstolar som bla ingår i dynamicpaketet. |
|
|
På bilden ser man inga sportstolar men enligt texten ska det finnas... Sportstolar ser jag som den absolut viktigaste utrustningsdetaljen. Mvh Johan |
|
| En Bimmer utan sex cylindrar är som en Mercedes utan automat, en amerikanare utan V8 etc. Satsa på en 325 istället! | |
|
Den här är ju ungefär 100 gånger mer lockande till det priset: Länk En 320 går att hitta för 130' med xenon, sportstol och 10.000 mil. Det gick exemplvis en här i Bromma för 126' med den kombon. ______________________________ //Lövet |
|
|
OK, har varit och kollat på bilen, körde ett varv. Känns så fin som en beg bil kan göra, luktar nybil också. Men man kan säga att förhandlingar havererade när jag fick ett skitbud för min Audi A6 quattro från 2004... 70000! Jag får väl sälja Audin privat, om det nu går att sälja bilar överhuvud taget, sen får vi se vad det blir, förmodligen en E46 med M-paket, motor ovidkommande. Vorsprung durch freude am fahren |
|
Gunget |
Jag håller med föregående skribenter att du borde satsa på en 325a. Tycker själv att den 4-cylindriga bensinaren är lite "träig" och karaktärslös. Den "mulliga" gången i en sexa är ju liksam BMSs signum! |
|
Utan att veta exakt vad du har för A6 -04 så är det svårt att säga om budet är bra eller inte. Finns flera 2,4or under 100k från firma och då är ett bud på 70k inga konstigheter: Länk exempelvis ______________________________ //Lövet |
|
|
Jag kan glädja er (jag själv blir definitivt glad!) att det blir en E46 325 istället. Min Audi är en 1,8T Quattro med World Cup paketet, dvs sportchassie, sportstolar i skinn och mocka plus en hel del annan godis. Några intresserade :) ? Mycket bekväm, stabil och trygg... men ack så oinspirerande att köra. Känns som ett slagskepp jämfört med BMW... Därför vill jag tillbaka från den mörka sidan. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Gratulerar! Skall man vara petig så har din A6 skinn/alcantara, alcantara är ett syntetiskt material och inte mocka. |
|
|
Crille, det var just alcantara jag tänkte på... vet ej var jag fick mocka ifrån! I alla fall är detta forumet utförmat innan "edit/redigera" knappen uppfanns! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.