|
|
|
|---|---|
|
Bmw har ingen, och bildelsimporten har bara en som sänker 40/25. Låter lite mycket för mig. Någon som har tips eller som kan säga om 40/25 funkar för mig som helst vill sänka "lite grann"....?? Tips och råd emottages tacksamt! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. | |
|
Hallå Anders. Jo det är så att kompisen har en 320D -00 med en sänksats som sänker 25/40. Enligt mig och han så blev det aldelles för mycket bak. Fälgen försvinner upp i hjulhuset(Inte snyggt!!). Men fram blev det aldelles lagom. Det hade nog varit mer lagom med en 30mm bak skulle jag tro. Hoppas du kommer på något som passar dig. Ha det bra!! MVH Jesper Skoglund "IF You Can´t Race It... Style It" |
|
|
Hej Anders! Kolla på www.sanksats.com, där finns en sänksats som sänker 40 fram och 30 bak. Kan kanske vara något? mvh Fredrik Lennström |
|
|
Sportfjädringen som sitter på min bil (monterad från fabrik på BMW) sänker alldeles lagom. Det borde väl gå att eftermontera en sådan? Väghållningen blir underbar också :-D |
|
|
Erito, Pratade med dom på Bmw och han sa att sportsatsen sänkte nästan omärkbart. Därför drog jag slutsatsen att det rörde sig om bara 10-15mm. På E36:an gick det att sänka 30/15. Visserligen är E46:an högre än E36 original, ser det ut som iaf. Det kanske funkar med 40 fram och 25 bak ändå. Återkommer med val/resultat... Tack för svaren boyz! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Andes S. Du tog inte reda på vad sportsatsen kostar monterat och klart. Jag hade BMW sportsats på min förra bil. Sänkte ungetär 3 cm. Rätt lagom tyckte jag. /S |
|
|
Jag kor schnitzers vaghallningskit pa min och den sanker ca 15-20mm du kan se bilder pa www.robertgustavson.com under photo gallery, langst ner pa sidan. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
| Vad kostar schnitzers väghållningssats till e46. | |
|
Swede, Nej men han "gissade" runt 8 lappar. Bilstein-satsen på Motornord ligger strax under vet jag men jag tror att Bmw:s inte sänker så mycket... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Jag har en väghållningssats (Gula ställbara Koni med KAW-fjädrar) från www.mh-gtr.com Den sänker 40 fram och 20 bak. 40 fram är alldeles lagom, ganska lågt men inte så att det tar i varken vägbulor eller garage. 20 bak är lite för lite, 30 skulle vara vassare. Jag kan också förmedla mina intryck av BMWs original-"sportchassie". Min kompis har en splitter ny 330 med det. Bilens höjd är inte mycket lägre än Standard-original, ovan gissning på 10-15 mm är nog helt riktig. BMW Sportchassiets väghållning är mycket god i jämförelse med Standard-originalchassie = Det är stor skillnad! Men jämfört med ex.vis Gula Koni är BMWs Original Sportchassie sladdrigt. Så om pengarna är lika och man verkligen vill ha ett strykjärn. Köp inte BMWs originalsportchassie - köp Koni eller liknande. Lycka till! (Hur du än gör kan man inte åka runt på original. ; - ) Mvh / Micke R |
|
|
Tja Anders! Så du sålde 325:an??? =) Har du bilder på din nya 328a tro? Jag har sänkt min E36 nu och sänkte den 30fram.... Inget bak. Ser perfekt ut! Bilen går jätte fint och är inte ngt stötig. Vi får ses ngn dag! Mvh Tobbe |
|
|
Master: Har i Belgien ligger den strax over 10000kr monterat och klart, da ar det en komplett sats med dampare och fjadrar. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.