|
|
|
|---|---|
|
Startade bilen idag när jag skulle från jobbet. Rykte väldigt mycket vit rök från den och luktar skit gör den. Nästan lite lameller. När man ligger och kör med bilen på lägre varv så går den hackigt å händer ibland att motorlampan blinkar till sen när man saktar in så går den ner väldigt mycket på tomgången men går sen upp till normal. Tog och kollade under oljepåfyllningslocket och de var inte nå vitt klet utan brunt, glykolen såg och luktade normalt och den hade inte tappat nå kylarvätska iaf. Motorn låter som den ska iaf, men går lite konstigt på låga. Testade rusa motorn lite då kom blev de brunare rök. Men får å för mig att den låter lite mer än vad den brukar göra. Sen har de vart väldigt kallt ute dom två senaste veckorna legat och pendlat mellan 25-30 grader kallt. Tidigare här när jag skulle åka från jobbet så tröck den ut några droppar olja som droppade på grenröret, nästan som att de var ett övertryck i motorn. Kom från någon kontakt som gick in på sidan ovanför grenröret, skulle kunna tänka att de är någon oljetryckskontakt eller nå sånt men vet inte. Men de gav då med sig. Är en 120i -05 med 12k på mätaren. | |
|
har du kolat så du inte har fåt en is prop i vevhus venten? kan nämligen hända vid väldigt kallt väder. |
|
| har vart lite varmare ute nu och de har inte gett med sig, fast ska in med den i garage nu och sätta en kupevärmare under motorn och se vad som händer. Fast tror de är lamdan som har åkt men den ska in på felsökning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.