|
|
|
|---|---|
|
Skulle precis åka in och köpa en lasthållare till min bil idag. Förra veckan gick den på 1565:- och idag 1895:- dvs en höjning på 20%. Är det så att BMW har höjt priserna generellt på alla tillbehör eller var det just lasthållarna som har stuckit i pris? Nu blir det nog ett vanligt thule-lasthållare istället. | |
| Det är kanske kronraset som slår igenom på importerade produkter. | |
| När biltillverkarna inte får så många bilar sålda så får de ta igen "förlusten" på reservdelar och tillbehör misstänker jag | |
|
Har stött på prishöjningar på flera (icke bilrelaterade) ställen den senaste tiden och ofta kring 20% och det skylls på kronraset. Senast i en barntillbehörsaffär där jag hittade ett pris på nätet och när jag sedan kom till affären så var priset 1190kr istället för 990kr. Eftersom jag hänvisade till att jag sett 990kr på nätet och dom precis höjt så fick jag saken för 990kr men annars tror jag vi bara får förbereda oss på att mycket av det vi handlar kommer att gå upp i pris den närmsta tiden om det inte redan har justerats... ___ //Ulf |
|
|
Att biltillverkarna skulle ta igen dålig bilförsäljning på reservdelar har jag MYCKET svårt att tro. Dålig kronkurs känns inte särskilt långsökt då få av bmws originaldelar tillverkas i Sverige... Eh :) |
|
|
Jepp priserna ÄR höjda på både bilar och reservdelar/tillbehör höjningen på bilarna är givetvis blygsam. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.