|
|
|
|---|---|
| står i boken att man inte ska varmköra den på tomgång..jag gjorde det i ca 45min,glömde bort att jag startade den och gick in och åt frukost.gissa om det blev blårök sedan när jag körde iväg.trodde en ventil gått,men efter tio min gick d över,dock med lysande motor lampa nu.ska bli spännande o se vad det ger för felkod.varför får man ej varmköra en längre stund på tomgång?kan kattarna blivit fyllda med soppa?? | |
|
Antagligen blev din vevhusventilation lite igenkläggad med olja/bränsle, sen förbrändes/tömdes vevhusventilationen efter 10 minuters körning? Antagligen har felkoden med lambdasonden/fet bränsleblandning att göra - den borde försvinna av sig själv efter 5-10 starter. Försök att köra motorn genomvarm (25-30 minuter) några gånger så borde det ordna sig. Vet inte om den motorn har en "oljefälla/separator" för vevhusventilationen, den behöver säkerligen rengöras om den finns. Länk Länk Mvh |
|
| ja.det verkar logiskt.har inte kollat vilken felkod ännu.måste in på verkstad för jag har ingen "carsoft".men ska nog skaffa det.tack för bra svar. | |
| det var vevhus ventilationen som gått sönder pga ispropp,byt nu,3900kr ink arbete. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.