|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa en e39 m-sport. Har hittat några intressanta på blocket i det lägre prissegmentet. Vilken av följande bilar hade du valt och varför?! Länk Länk Länk Är väl egentligen dem 3 som jag fattar intresse för. | |
|
Jag hade inte valt den första pga att jag tycker färgen ser skum ut på den , kan ju iofs vara kameras fel men Immola rot har inte alls den nyansen som den bilen hade. Nr2 var ju nylackad vilket inte är helt fel om det är hyffsat bra gjort+att den är av första årsmodellen med "nya" optiken. Nr3 känns som det säkraste köpet pga sina låga mil och att den är sv såld. |
|
|
Hewi: Ja, reagera precis som du angående färgen men har faktiskt varit och kikat på bilen i fråga och bilderna gör inte bilen rättvis. Färgen är inte alls så blekt eller skum som den ser ut som på bilderna, den är betydligt bättre irl. Nr2 är ju en faceliftad och nyare som du säger, men tycker d lite småskumt med att växelspaksknoppen är i alu look medans allt annat är i trä. Och varför byter man så mkt saker? T.ex. "Svart skinninredning (utökad nappaläder , M5 inredning)". Känns inte helt 100. Nr3 känns bra, har talat med säljaren (auk BMW ÅF) och han intygar att att bilen är i mkt gott skick och helt rostfri. Men jag skulle gärna vilja ha en faceliftad e39, att montera i efterhand är inte billigt. Fler åsikter? Vad tycker panelen om denna 523iM, prislappen är för hög tycker jag. Säljaren går inte under 100 k. Är den värd sitt pris måntro? Länk |
|
|
100K är nog för mycket för en 523:a.Även om denna ser fin ut. Stort minus tycker jag att han bytt ut dom fina M-hjulen och satt dit 18 tummare,som i mina ögon inte passar lika bra. När det gäller 525:an,så har han säkert köpt en M5-inrädning från en smälld bil. Nackdelen då,är ju att på M5:an är det manuell låda.Derför saknar den säkert trä på växel-föraren. Går säkert att köpa en sådan på BMW. Men,jag hade tagit den lågmilade 523:an för 85 K. |
|
| Kom till att tänka på att det är vel ett speciellt trä till M5:an.Så det är inte säkert att det går att köpa en Aut. växelväljare till den i samma trä. | |
|
Det är jag som är ägaren av den sistnämnda 523an. Vet att priset är högre än dom andra men som sagt så är denna i ett otroligt fint skick. Fälgarna var bytta när jag köpte den, dock tycker jag dom är mycket snyggare än orginal M-fälgarna som enligt min mening är väldigt tråkiga och oerhört vanliga. Men som sagt, man får ju "oftast" vad man betalar. Finns garanterat fina för mindre summor men garanterat inte lika påkostade och pedantskötta som detta exemplar. Gillar bilen skarpt och har inte minsta bråttom att sälja den, därför kommer jag inte släppa den under 100k Mvh. |
|
|
M.A.: Låter som troligt. Enligt försäljaren så är detta träet äkte rosewood (om jag hörde rätt) och inte den billigare laminat/plast-trä imitationen. Äh, går väl att byta tillbaka till alu look men tror det går på en 5000 pix. Surt. Den lågmilade 523:an är sjysst men tycker e39 ser betydligt bättre ut med facelift, så skulle man kunna få 525:an för 85k så tror jag nog jag skulle välja den. Återstår att se, finns ju lite funderingar, t.ex. om stolsvärme finns i dem troligen eftermonterade skinnstolarna? Stolvärme är väl standard på en svensksåld bil. Sen är den ju automat. Hur funkar en sån låda i en e39? Haft en 325ci e36 med automat som jag gillade skarpt. BaraBazz: Din bil ser väldigt fin ut och med det låga miltalet så känns det som ett bra köp men tyvärr ligger du för högt för min smak. Jag tror att min maxgräns ligger på 90k, om bilen är lika fin som den förefaller. |
|
rsarits |
Jag tycker bilen ser fin ut, men priset är aldeles för högt. Köpte för tre veckor sedan en 525iA lifestyle med M-chassi, sportstolar i halvskinn, xenon, larm, alulister, skidsäck, fällbart baksäte mm, mm. Den bilen hade visserligen gått 11500 mil, men det var en svensksåld -02:a fullservad på BMW, senast inspektionII, såldes till mig för 95000:- av auktoriserad BMW-ÅF. Med tre månaders garanti... 100.000:- för en -99 känns väldigt väldigt dyrt, även om den gått 3000mil mindre. Har den ens den nya motorn som sitter i -02:an? Micke |
|
Ni som skriver om 525:an, har ni kollat på bilderna??? M5-stolar = vanliga sportstolar Utökat nappaläder = inget som syns på bilderna...stolarna ser ut att vara i vanligt Montana och mittkonsolen har plast på sidorna vilket vid utökat är skinnklätt. Dörrhantagen är svårt att avgöra om de har skinn eller inte. M5-ratt = vanlig M-sportratt. M5-ratten ser likadan ut förutom att stygnen är i de tre M-färgerna. 525:ans ratt har svarta stygn. Träinredningen är det möjligt att den kommer från en M5 och den enda del man då inte får med är ju till växelföraren. Denna del går garanterat att köpa till på BMW men den kostar kanske en slant. Är inte helt säker men tror det är samma trä som jag hade i min fd 540 Länk På dessa bilder kan man också se hur utökat nappaläder ser ut, dock är det komfortstolar i denna. ___ //Ulf |
|
|
MD : Jag hade en 523 Touring -99 med automat och måste säga att den bilen passar helt perfekt med automatlåda. Jag skulle faktiskt inte ens kunna tänka mig att köpa en manuell E39. |
|
|
Programmer: Ja, precis. Sånt jag har reflekterat lite över. Men å andra sidan så kanske säljaren inte vet bättre. Vad tycker du är rimligt att ge för 525:an som ju känns lite bättre då den är nyare och har facelift osv. 85k? GE: Automat har jag absolut inget emot, bara lådorna håller hög kvalité för det lär inte vara billigt att byta eller renovera sen när det är dags. Micke: Håller med dig att priset känns högt, särskillt för den tidigare modellens e39 (523i/528i) dessutom så fick 523:orna uppdaterad motor år 2000 med vanos på även utsugs-kamaxel. Så denna för 105k är en old-school modell på sitt sätt. Motorn som sitter i 525i -02 är en annan motor, modernare. Känns som jag svarar för mig själv, 525:an verkar mest prisvärd om än något förvirrad säljare. Får nog avvakta tills fler objekt dyker upp eller tills plånboken mår bättre. |
|
|
jag köpte en 530 årsmodell 2001 med facelift, beige skinninredning. vinterdäck 8500 mil för 110 000, av bilfirma med 1 års garanti , svenksåld var den bara som referens |
|
| Varför ha så bråttom ? Begagnatbranchen befinner sig i fritt fall och man köper samma bil tiotusenlappar billigare till sommaren! | |
| hej jag va och tittade på denna Länk. Fin bil enda felet jag hittade va att det fanns rost på undersidan av skuffen vid nr plåtslampan. Kom inte överrens med säljaren så jag köpte en annan. Men kolla på den kanske kan va nått. | |
| Dubbelvanos kom till modellår -99 så det ska 523:orna som det är länkat till ha. | |
|
spike69: Ser ok men gillar inte fälgarna alls så den ger lite dåliga vibbar. 19" lär ha slitit på bussningar/stag osv betydligt mer än orginal 17". Var det priset ni inte kom överrens om? Det går bra att pm:a mig om du vill. Är en faceliftad e39 ett bättre val med avseende på hur bra bilarna håller? Eller spelar det ingen roll? |
|
|
Tittade nu på interiör-bilderna på 525:an.Har för mig att träinläggen på M5:an var ljusare,kan ha fel.Programmer,du har nog rätt i det du skriver. Är också rätt säker på att jag sätt sådant trä i andra E39-bilar.Finns säkert trä-inlägg att köpa på BMW till denna. David,jag menar inte att dina fälgar är fula.Tvärt imot dig tycker jag bara att dom orginala M-fälgarna är riktigt snygga.Men det är ju smak och behag. Håller med dig att din bil värkar vara i kalas-skick. Det tråkiga är ju att marknaden är rätt jobbig för tiden.Är nog svårt att få ut dom önskade pengarna för den.Men du kan iallafall glädjas över att köra rundt i en riktigt fin E39:a.Körde själv 523 i 7 år,var en kalas-bil. MD,ha inte bråttom.Det finns många fina E39:or tillsalu. Kolla in denna t.ex. Inget M-paket,men verkar vara fin.Hyffsad billig är den också. Länk Har sätt flera fina 530 med utrop kring 100.000 senaste månaderna. Denna t.ex.,År ingen fan av vingen,men annars verkar det vara en ok bil. Länk |
|
|
M.A.: Jo, det finns en stor begmarknad. Men vill absolut ha en med orginal m paket monterat, inte för många mil, gärna facelift och då blir det ju betydligt färre kvar. Ska avvakta lite, har ju en bil att åka men det kliar i fingrarna.. Ska se hur det blir med 525:an nere i Ystad, hade en polare som kikade på den och så. Han sa att allt verkade bra med den osv. BaraBazz: Hur går försäljningen? |
|
|
Nr 2 är jag nästan säker på att den har varit till salu sedan sommaren 08? Denna annonsen med nylackad och just denna kulören och m-paket hos denna bilfirma känner jag igen. Men kan ha fel! Dom kanske lackar om alla bilar dom säljer i så fall?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
peter78w: Jasså. det hade jag ingen aning om. Har inte letat e39:a så länge så jag vet inte. Men om det nu är som du säger så börjar man undra ju. Får se om bilen finns kvar till nästa vecka, kanske jag åker ner och kikar på den grundligt, om inget bättre dyker upp. Men att den skulle varit ute sen i somras kan förklara varför miltalangivelsen i blocket annonsen är drygt 14k och på deras hemsida 13300 mil, kan ju vart så att den annonserades ut först på deras hemsida, men sen pga att det gick trögt så la dem ut den på blocket och under tiden har bilen kört drygt 1000 mil. I tid kan det ju motsvara ett halvår, ja, sen sommaren 08. |
|
|
Annars så verkar ju bilen i denna tråden fin. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.