|
|
|
|---|---|
| jag håller på å laga en krockad 740 -98. lätt frontsmälld så båda airbagarna har löst ut (ratt å passagerare) ngt man ska tänka på vid byte? var sitter sensorerna? dom ska väll me bytas.. | |
|
Borde inte behöva byta sensorerna, men elektronikboxen måste ju återställas på något sätt, men det får du nog höra med en verkstad om dom kan fixa. /Mats J |
|
| var exakt sitter sensorerna? hur många? | |
|
hej- har även jag fixat en smälld e38 740 det sitter tydligen en modul liknande sak vid växelspaken-som känner av en smäll-dessa klarar sej o kan återanvändas har jag fått reda på-du behöver alltså ej röra den! jag bytte airbag ratt,passagerar instrumentpanel o sen nollade ja systemet via motorstöpseln med dator(en bekant som hade program)verkstäderna kan fixa det åt dej,det släcker airbag lampan i instrumenteringen då visade det sej att bältesbomberna hade utlöst även dom,så dom måste ja byta förän lampan till slut släcktes! lycka till-detta e inget svårt! |
|
|
obs!!! kom ihåg-strömmen av-batteriet urkopplat en timme före du mekar airbag-bara för att vara säker den e hård den där metall klumpen på passagerar sidan om den skulle få nått fel o smälla i nyllet på dej! =) |
|
| har redan bytat airbagarna, kopplade ur batteriet fast inte så länge som en timme:P men jag klarade mig:) ok, skönt å slippa fundera mer på sensorerna!! bara å bygga på:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.