AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.059

byte av airbagar, ngt spec å tänka på? (e38)

ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
jag håller på å laga en krockad 740 -98. lätt frontsmälld så båda airbagarna har löst ut (ratt å passagerare) ngt man ska tänka på vid byte? var sitter sensorerna? dom ska väll me bytas..
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Borde inte behöva byta sensorerna, men elektronikboxen måste ju återställas på något sätt, men det får du nog höra med en verkstad om dom kan fixa.

/Mats J
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
var exakt sitter sensorerna? hur många?
hej-
har även jag fixat en smälld e38 740
det sitter tydligen en modul liknande sak vid växelspaken-som känner av en smäll-dessa klarar sej o kan återanvändas har jag fått reda på-du behöver alltså ej röra den!
jag bytte airbag ratt,passagerar instrumentpanel o sen nollade ja systemet via motorstöpseln med dator(en bekant som hade program)verkstäderna kan fixa det åt dej,det släcker airbag lampan i instrumenteringen
då visade det sej att bältesbomberna hade utlöst även dom,så dom måste ja byta förän lampan till slut släcktes!
lycka till-detta e inget svårt!
obs!!! kom ihåg-strömmen av-batteriet urkopplat en timme före du mekar airbag-bara för att vara säker
den e hård den där metall klumpen på passagerar sidan om den skulle få nått fel o smälla i nyllet på dej!
=)
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
har redan bytat airbagarna, kopplade ur batteriet fast inte så länge som en timme:P men jag klarade mig:) ok, skönt å slippa fundera mer på sensorerna!! bara å bygga på:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.