|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på och renoverar/bygger en busbil av en 323i E21a -80 och jag sitter och funderar på vad jag ska ha för färg på den. Motorrummet kommer iaf ha svart och silver hammarlack överallt. Jag vill ha en färg som syns "lagom" mycket och som inte är alltför svår att lacka själv. Dessa färger har jag funderat på: Pippigul -ganska cool, men för vanlig? på E21an Svart -snyggt men ganska tråkigt British Racing Green -väldigt snygg färg. Röd -ganska snygg på e21an men jag har redan en sån Blå -Väldigt snygg, men ser lite för "billit" ut... Lilametalic -snygg, men kan se "kladdigt?" ut. Finns det fler färger? =) Tacksam för lite råd och tips... //Johan -som har lite svårt att bestämma sig. | |
|
Kör med polaris Metallic :) As snyggt!! Om du ska köpa sån färg, skriv gärna vad allt kostade. Mvh //Andreas |
|
|
SAAB har en eucalyptus grön metallic som är ganska cool, en riktig busbil skall dock vara mattsvart i mitt tycke, då snackar vi bus. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Vilken färg är polaris metallic? Är det ungerfär som vitmetallic? Jo, mattsvart har jag också funderat på faktist för bilen kommer verkligen var en busbil. Men jag kom fram till att det kanske är lite för enkelt... Men som sagt, jag vet inte =) Jag tackar så mycket för svaren!!! |
|
|
Groze: Kika under galleriet...Finns en 320 -84 som nyss är inlagd. Mailade ägaren och frågade vilken färg det var. Kommer nog att bli en grym bil när den blir färdig!! :) |
|
|
groze, vad skall du ha för fälgar på bilen? Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Fredrik M Det vet jag inte riktigt än. Helst vill jag ha Alpina-fälgar. Annars kan jag tänka mig Borbet A eller MIM-fälgar. Det är ju ganska svårt att hitta fälgar som passar e21an, eftersom den har en ganska ovanlig offset. Tips på fälgar mottages också! =) |
|
| Tycker Saphirbl?tt ?r helt oslagbart p? en E21:a (orginal ljus, ljusbl? metallic...) | |
|
Mitt tips är kawa grön, har haft det på en 02...en klar fördel när man ska hitta tillbaks på en överfull parkernig. MVH Pelle cs4605 |
|
|
BRG, British Racing Green, vore snyggt. Kul att ha samma färg som M3 GT också. Mr C |
|
|
ja säger bara Rb 198/5 Mmmm den e snyggare än daytona *många tycker då de har ja hört* 360 * 3 e väldit skönt att göra =) |
|
|
Jag hade haft den delfingrå met och mattsvart huv... /Johan |
|
Lasseman3 |
Hennarot! Jag kanske är lite färgad efter att ha kört en Hennaröd E21:a under hela 90-talet....:) Mvh /Lasse |
|
groze, i min mattsvarta vision, sitter det vita 5 ekrade fälgar med ganska bred kant på. Brittish racing green är oxå coolt, kan bli fett med guldfärgade kryssekerfälgar med polerad kant. Tänker då på kryssekerfälgar med väldigt mycket luft mellan ekrarna, ungefär som mina egna, bilder finns i galleriet. Förresten, har du någon bild på bilen?? Maila den till mig, så kan jag lacka om den i Photoshop. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Det var värst va många svar man fick! Tack så mycket!!! Många bra förslag och idéer. Eftersom jag förmodligen kommer köra en del grusväg, har jag kommit fram till att det vore bra med en lack som är relativt lätt att reparea...Men det är inget måste. Ni har ju inte direkt gjort det lättare för mig att välja. =) Fredrik M: Jag har tyvärr ingen bra bild på den. Bara när den står i garaget. Däremot har jag bild på min andra E21a. Kanske kan lacka om den i photoshop? Det vore isf jättebussit av dig. Det är ju lättare att se vilken färg man vill ha när man ser bilen framför sig. Länk till min andra bil: Länk Länk till busbilen: Länk Mvh Johan |
|
|
Johan! Du har mail. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| Jag har en santorinblå E34. Det är ingen metallic men är lämpligt iögonfallande, jfr med Audi RS-blå fast snyggare (lite jusare). | |
|
Mauritius blå ska du ha! // Pjäxan i pannrummet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.