|
|
|
|---|---|
|
På min 530Da E39, har jag fått problem med vibrationer från transmisionen. Problemet märks tydligast vid farter mellan ca 90 och 110 km/h. Vibrationerna yttrar sig ibland bara som ett "tugg", ibland växlar även lådan uppåt elelr neråt i samband vid detta "tugg" (det känsn som att det är när lådan egentligen ligger och precis ska växla som den ändå lockas att växla) Ibland kommer det som tydliga vibrationer, som att det är obalans i hela drivlinan. Lyfte upp bilen idag och kikade, körde och lyssnade. från lådan hörs inget onormalt, däremot tycker jag mig kunna känna ett liiiiiitet glapp där kardanen kommer ur lådan(kan "glappa" kardanen ca 0,5 mm upp och ner) Från diffklumpen tycker jag det lät mer misstänkt. Kan det vara lagret i bakre gaveln av lådan?, diffklumpen?? Är det något av dettta som är vanligt förekommande?? tacksam för svar! /Anders | |
| Glapp på 0.5mm på utgående ur lådan tror jag inte är orsaken iallefall då dessa brukar ha ett tydligt glapp på många bilar , hur såg kardanens mittupphängning inkl lager ut? Hur långt har bilen gått? | |
|
Nej glappet ur lådan kändes inte som det troligaste, är mer inne på ifall det kan vara nå´t skit bak i diffklumpen, den lät lite skojigt, men svårt att säga ju. Mittlagret inkl. upphängning kändes fräscht. likaså upphängningen till bakaxeln. mer tveksam till gummi kuddarna till lådan. bilen slog just idag över på 21000 mil, inte sååå dramatiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.