|
|
|
|---|---|
|
Vart sitter fläktmotståndet i min 325i e36 -91? PANIK! letat och letat och även kollat på bilder här i forum. kan någon hjälpa mig? hur ser det ut och hur tar man lös det? skriv så detaljerar som möjligt! Tack i förhand. /Mvh jerry | |
| Ta loss panelen ovanför pedalerna, stick in huvudet och titta mot mittkonsolen längst in vid gaspedalen (lite ovanför), en kontakt för kabeln samt två skruvar som håller motståndet behöver du lossa. | |
|
Jag har med en 325-92, tillverkad 91... På min satt det inte vid pedalerna utan min satt på passagerarsidan, kommer inte ihåg men jag tror jag tog bort handskfacket sen satt den in där i mittkonsollen.. |
|
| Länk | |
|
Kolladse där och hittade motståndet men det såg inte allt ut som det där på bild. plasten var som brun och ser ut som ett grönt skydd "tejpat" runt motståndet. vet inte alls hur jag ska göra nu. tog bild på det men kan dock inte lägga upp någon här märkte jag. |
|
| Vart kan man få tag på ett nytt motstånd och hur mycket kostar det? | |
|
Börjar tveka på att det är fläktmotståndet som det är fel på. fläkten är bara hel död på alla lägen och har ingen aning om vad det kan vara. när jag vridär från läge 0 - 1 ,2 ,3 ,4 eller 5 så låter det som den vill gå igång men gör inte det. har ni någon aning om vad det kan vara för fel? väldigt tacksam för snabba svar! /Mvh jerry |
|
|
Om jag har försått det rätt så används inte motståndet på förrsta läget så det borde ju funka om det är motståndet som spökar, så var det i alla fall på min... mitt första läge funkade så det verkar ju vara nåt annat fel på din, tyvärr har jag ingen bra ide för tillfället.. Mvh Chriz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.