AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.375

Behöver hjälp, H&R Cup Kit ?

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
funderar på att köpa detta väghållningskitet. 40 sänkning fram o 15 bak. tycker dom blir för låga bak med 60/40 . vill ha bra väghållning men ändå ingen bultvagn på vägen.

är det någon som kör med h&r cup kit på sin bmw? spec e36 då.. vore fint med bilder både på 40/15 och 60/40.

E36 6 cyl Sedan/Coupe 22.06.92- Anm 12 Sänker Fram 40 Bak 15 Komfortavstämning Komplett med H&R dämpare och fjädrar
Pris: 6.890,00 kr

sen undrar jag om dessa funkar på min tidiga 92. den är förmodligen tillverkad i slutet av 91! alla verkar ha skrivit skarvar på 92-06. men när jag skulle beställa topplagringar var de minsann de senare jag skulle ha! e36 från 92-06

behöver hjälp så skriv!
Kör inte med denna lösning men det låter trevligt och lagom. Inte alltid en fördel iheller med för låg bil. 40/15 blir rent estetiskt klockrent enligt mig.
Tänk dock på att om bilen är sänkt idag så får du räkna bort det för att få den faktiska skillnaden mot idag.

Alltså HR:s 40/15 utgår ifrån en standard bil så är din bil redan utrustad med någon form av sänkning eller M chassie så får du dra av det från 40/15

Dock får du nog räkna med att detta är bra grejor för aktiv gatkörning, för bankörning är det säkert för mjukt.

En tidig 92:a är ju ofta tillverkad sent 91 men detta borde du kunna se på ditt regbevis eller på transportstyrelsen: Länk

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
CS#4079/SC#580
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
joo..bilen är riktigt bra sänkt, tyvärr får man ju säga att det för tillfället sitter ställbara h&r coilovers bra mycke dyrare än de cup kittet jag ska köpa. men tyvärr har bilen varit av vägen..så framstötdämparna har slagit igenom o är rätt blåsta om man säger så. sen har de suttit på sen i mitten av 90 talet så dom har väl ändå gått några mil.

kolla bild här: det är säkert 80 sänkning eller mer fram :P

Länk

men fakumet är att jag vill ha ett sportigt chassi med bra komfort o mindre däckbuller samt får den inte se hänging ut baktill. en e36a enligt mig ska ha lite epa stuk även om de var ett dåligt ordval med epa. och det får inte va några billiga hobbygrejor men samtiidt inte kosta idiotsummor.

har ju kollat på fk och bilstein kit..men de flesta kör ju med den där lösningen 60/40 vilket inte är nån bra sänkning.

sen det där med årsmodell. varenda kit man ska köpa är från 92-06. ska det alltså inte gå att köpa till de tidigare! dessutom så vad är skillnaden på bilarna..topplagringarna vet jag skiljer. men de har jag redan de nya som passar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.