|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle ta ner hjulnavet och råkade få med hela drivaxeln. Alltså så åkte själva drivaxeln ut ifrån diffklumpen. jag stoppa i den igen. Men får inte in den hela vägen in. det e lixom mellanrum på ca 1 cm. något tips? | |
DMZ |
Du får slå in den sista biten, vill minnas att det sitter en fjäderbelastning som den skall glida över för att låsas på plats. Slå till eller tryck ordentligt med handen så åker den in sista cm. Kolla först så att den sitter rätt placerad i klumpen. |
|
Hejsan.. hmm jag försökte faktiskt knacka med hammare men får inte i den. Spåren är jätte fina och det finns lixom inte ett märke på de. Så det e som du säker de ska bara över låsningen skulle jag tro. Några tips? |
|
DMZ |
Hammare i metall är nog ej att rekommendera. Försök istället med en stor gummiklubba eller likn. Annars vänder du bara på Dig under bilen och sparkar in den med foten. Prova med att smörja splinsen först, så kanske det lyckas bättre. |
|
provade faktiskt igår med gummi hammare, Och gjorde rent splinsen noga och smörje upp de lite. Men man ska aldrig ge upp. Får försöka senare idag igen :) återkommer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.