|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en m5 -00 och har funderingar på om den går kall, undrar därför vars i graderingen tempmätaren ska vara vid normal körning?? Tempmätaren borde väll vara precis i mitten mellan varmt och kallt på graderingen som de brukar vara på andra bilar? Min mätare visar något kallare än mitten. Ni som har m5 or, ska de va så här? Termostaten skulle vara nybytt på bilen innan ja köpte den, så om de är nåon som vet var de kan vara för fel annars, om de nu är nått fel, så är ja tacksam för svar. /Danne | |
|
dem brukar vara lite innan mitten, vid lugn körning. vid hårdkörning lr vid köer brukar dem hamna i mitten. Det är iaf vad jag har upplevt med 2st M5or |
|
|
Vet att det är vanligt förekommande på M5:or att tempmätaren inte alltid står på kl 12 utan vid normalkörning kan peka lite vänster (dock väl innanför markeringen) och sedan vid stadskörning eller hårdare körning smyga upp till kl 12. Om detta är som det ska elle inte finns det olika bud om, vissa säger att det är fullt normalt medan andra säger att termostaten måste bytas. ___ //Ulf |
|
|
Har noterat följande vid byte till M instrument i min bil mätaren ställer sig 2 nålsbredder till vänster om mitten, innan bytet var nålen en halv nålsbredd till höger om mitten. Kanske inte alls har något samband med era bilar eller så har det ett samband. Borde gå att läsa av felminnet om termostaten inte öppnar korrekt men det vet jag inte med säkerhet. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
| Jaha okej, men då är de nog inget fel på min tempmätare. Tack för alla svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.