|
|
|
|---|---|
|
Vad väger en totalt urensad e36 ungefär ? | |
|
du kan nog få bort 300kg och ändå kunna besiktiga. utan säten bak då. typ lastbilsbesiktiga eller vad det nu blir, sen kan du ju byta skärmar, huv och massa plåt till tunnare (piratdelar) 50% uppskattning och 50% erfarenhet från min sida.. |
|
|
300kg då får du lätta rätt seriöst vad menar du med totalt rensad, specificera gärna då totalt är olika från gubbe till gubbe tro mig. 100 kg lättar man rätt lätt 200 kg då får du jobba en del 300kg då får du jobba en HEL DEL smidigast är kanske att besikta oxh sedan lätta, sedan tillbaka med säte osv vid nästa besiktning. att byta skärmar ger knappt någon viktminskning byte till glas eller kolfiberhuv i gatskick ger TYP 10kg byta till tunnare plåtdelar låter väldigt långsökt.. Men nog finns det massor att rensa bort, detgår ju även att börja hålborra och ha sig. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Ska inte besiktiga bilen sitter turbo i den med så. De som är gjort på min är Rensad i bakluckan och bortplockad resvhjulsbalja. Utplockat baksäte asfaltsmattor, 2 lätta sportstolar fram |
|
|
vill inte vara kronglig men ska du ha bur i den så blir den tyngre igen :) och det bör du ha om du ska ladda lite så att den blir stadig mm,,,, |
|
|
JO men en bur väger kanske 40kg och räddar liv.. snackar vi massiv lättning är det ändå rätt ok med en bur. Skall du inte besikta så finns det ju massor att göra, bara att böraj rensa,såga,borra osv.. rensar du bort ac:n har du redan fåt ihop till en halv bur! Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Jo bur sitter redan i ;) Väger en Fullbur så mycket som 40kg ? Bilen är färdig byggd ville bara veta vad den kan väga ungefär |
|
| upp med bilder på bygget då :P varför väger du inte bilen för exakta siffror?? | |
|
Går inte att säga vad en bur väger min siffra var en uppskattning, finns massor med olika lösningar och materialval mm. Oavsett vikt är det en väldigt bra sak att ha dels om du smäller men det styvar upp bilen rejält oxå. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
| viktminskning är till för dem som inte har råd att trimma | |
| Nu har jag ju redan 750hk så effekten finns så de räcker. | |
| alex_86 antagligen vet du inte vad du pratar om....eller så är det jag som har svårt för att uppfatta humorn i ditt inlägg...vilket är det? | |
|
Han är nog ironisk, annars är det är bara pinsamt... Mvh Johan |
|
| ja det var ironi :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.