AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.166

Vad ska man betala för denna BMW 320 d Touring Bavaria M-sport -08?

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
En polare är spekulant på en BMW 320 d Touring Bavaria M-sport -08 som gått som demobil:
Länk
Bilen har m-sportpaket och komfortpaket samt lite annat smått å gott. Nypriset ligger på 420 om man pillar in listan på bmws hemsida. Men bilen är ej facelift.
Grejen är den att det finns 2 identiska bilar på samma firma, det enda som skiljer på dessa är att de har manuell låda och att de gått 0 mil! Men samma pris???
Detta reagerade jag på och därför tycker jag priset ligger lite väl högt i dagsläget, det är ju ingen ny bil, 650 mil...Vad tycker ni? Försäljäljaren verkar lite ovillig att pruta. Budet på 315 accepterades inte. Kanske liten extrem prutning men i priset ingår inte vinterdäck och MVG vilket han vill ha. Ska tillägga att manuell låda inte är intressant
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Många som köper ny välutrustad 3-serie i dagens läge hamnar på runt 15% rabatt. Det motsvarar 357 tusen för den här bilen. Att då betala 337' för en bil som gått 650 stenhårda demomil - aldrig i livet.

Deimos
320d GT xdrive -16
Jag håller med. Personligen skulle jag inte ens fundera på att köpa en demobil. Har själv åkt i för många demobilar med 10 mil på en mätare och 6500rpm på en annan...

Jag åka till Carlia imorgon och fråga hur dom resonerar. 3 likadana bilar, samma pris, trots att en av dom har gått 650 mil mer än de andra. Automatlådan borde inte göra mycket på värdet... 10000:- på sin höjd. 650 demomil borde göra destå mer. Måste finnas mycket prutmån på denna bil! Min gissning är att min polare uppträtt lite för godtroget så att försäljaren sett sin chans att få in lite extra cash i dessa svåra tider...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Till det priset lär bilen bli stående i hallen.
Det finns inget som tappar värdet fortare än sista bilarna innan en facelift eller modellbyte.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Vad ska man betala för bilen då?
Terry N
tycker 310' ink v-däck låter skäligt.

(Det var ngn annan här som bet 280' för en 320 touring med enbart bavaria, inkl v-däck och drag. dvs nu är det diesel, aut, m-paket som är skillnad. svårt att jmf dessa. Den var ny också.)
andreas_lofgren:
Återigen kom med nått exempel på dessa "många" som får 15% rabatt på ny BMW. Undantaget dom som kan utnyttja företagets ramavtal.
Jag menar även utan pkt-rabatten.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Clubsport: Eftersom 70-80% av BMWs försäljning är tjänstebilar är det inte konstigt att man refererar till sådant.

Mitt under brinnande högkonjunktur fick jag 8% på en 1-serie som privatperson utan paketrabatter. Har svårt att tro att den siffran är särskilt svår att slå i dagens läge.

Kan in flicka med att jag har en god vän som funderar på att köpa sig en ny 5 touring och han fick mellan 7-10% rabatt på första försöket hos återförsäljare. Men 15% tror jag inte går som privat person isf får du ha en bra inbytesbil och vara en väldigt bra kund skulle jag gissa. Vissa återförsäljare kör även med utökad garatni och fri service på begbilar. så försök annars med någon sådan deal med utökade grantier osv.

When batman takes a vacation he does the Gumball
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Detta handlar också om en blivande tjänstebil...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Deimos, jag fick 13% på en nybilsbeställning i början på veckan. 5-serie.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag betalade 310'' för min listpris 346 ~12% lägre gick inte att få om du ska bygga bilen själv.

/C
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Detta gjordes i högkonjunktur beställning i Juni tror jag.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det handlar också om man utnyttjar de paketrabatter som ibland erbjuds. Min farbror köpte en 520d för 2,5 år sedan och lyckades då utnyttja bland annat gratis tillägg för Touring, specialpris på Comfortpaket osv vilket ledde till en rabatt på runt 20%.

Tyvärr räknas ju förmånsvärdet fortfarande på bruttot.

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Slippy: är väl ~10% rabatt du fick?

___
//Ulf
andreas_lofgren:
8% utan pkt-rabatten klarade jag mig över.
Tycker det är intressantare vad en privatperson utan avtal kan få för rabatter.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
I det här fallet tycker jag tvärtom. Varför referera till det pris som 20% av köparna hänvisas till? I det här fallet blir det ju helt relevant med tjänstebilsrabatter eftersom det är som sådan den ska användas.

292
Xtr4
320i Cab -02
Praktikertjänst som är BMW Sveriges största kunder har 10% rakt av på nybilar, om ingen annan kampanj är involverad. Tror dock att 15% är svårt att komma upp i, som anställd på BMW så kan jag säga att jag INTE har den rabatten på en ny bil. Dvs. om jag går in till en försäljare och beställer en ny bil, och inte bjuder på en hallbil som stått ett tag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.