|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Johan, staget man plockar av från fronten när man monterar xbrace, kan man montera bak för stabilitet. Men det kan vara livsfarligt. För då har kardanen ingenstans att ta väg vid en krock förutom in i kupén. Står lite om det bland länkarna. |
|
|
okej Johan. ser att det är popnutsen och bultarna. men bmw har väll de om de har x-brace? självklart :P vet att mina fjädrar och dämpare bak är bytta bak för 3 år sedan. inte långt innan jag köpte bilen, fram är de uppenbart äldre. men fungerar bra tycker jag. slog igenom fram, för första gången för några veckor sen, när jag hade 120 km/h på 70väg med stora gupp. hela bilen lättade nästan. de gör jag INTE om....... har också bytt bussningar fram och bak. vill inte lägga ut mer än 3-4tusen på grejerna. kvadda bilen? varför skulle JAG göra de? ;) vad säger de på besiktningen då? om jag nu skulle göra sätta allt fram, och sätta staget bak? kollar väldigt mycket på detta Länk bra pris och ser bra ut. BMW ownz |
|
|
Besiktningen kommer nog inte kommentera, det är förstärkning, alltså bara bra=) |
|
|
BMW har allt JA men går du in och säger att du vill ha ett X-brace till din 328 säger som kanske att det inte finns då det intetilvlerkats till just din bil. Så ta med artikelnummer så har du ditt på det torra. På sikt kanske du skall fundera på att byta till en fräsch avstämd chassiesats. Kvadda bilen kan hända även den bästa, behöver ju faktiskt inte vara ditt fel.. Besiktningen lär som Mixim säger inte bry sig om detta, din bil lär ju inte vara helbilsgodkänd om du har bur i den. Staget AMOTEK har ser gött ut helt klart, killen som driver Amotek sköter det bra och är en reko kille, jag handlar gärna där igen! Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
vad är chassisats? haha jag är skarp så jag avvärjer vilken möjlig olycka som helst xD jag är mycket frågvis person. men kasnke är bra eftersom då blir det ofta bra på direkten :) hur får jag reda på serienummret ;P BMW ownz |
|
|
artickelnummer skulle de va... BMW ownz |
|
|
Artikelnummer på det du behöver skrev jag förut (och står i länkarna) 1 st 51718410212 4st 51718175003 4 st 07119915093 Chassiesats=nya fjödrar o dämpare Fråga på bara... Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
tackar! Johan xD måste missat de :O sparat överallt på datan nu! läser först och kollar in länkar sen. och då måste jag läsa om igen och så missar jag nått iaf.... Ska nu läsa igenom allt igen från början och fundera på allvar vilket fjäderbensstag jag ska beställa. X-brace har jag bestämt mig för i alla fall x) BMW ownz |
|
|
Dom här X-brace funkar bra till en E46 330Ci antar jag oxo ? |
|
| Ehm, vet inte om de finns för E46 men de för E36 passar definitivt inte på E46an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.