AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.234

Imma/Fukt innan för strålkastarglas samt vita blinkers.

gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej,

har precis köpt en 323ci E46 - grymt skön bil måste jag säga. Har lite problem med att det är fukt och imma innanför vänster strålkastarglas i fram.
Nån som vet hur man får väck detta och ser till att det inte kommer tillbaka? Är det någon list el packning som ska bytas?
Jag hade samma problem med min 540iat E39 tidigare men orkade aldrig åtgärda detta utan tvättade istället försiktigt precis vid strålkastaren.

Tänkte även se vilken stylingfirma som rekommenderas om man ska köpa vita blinkers runtom..?

mvh
Gustaf

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
nu snackar jag om min e36:a gör ett försök i alla fall om det skulle kunna hjälpa dig.
jag tog löst mina lysen helt. försiktigt så inget förstörs eller repas. sen tog jag isär dem jätteförsiktigt. gjorde rent allt noga och såg till att det blev tätt med nån slags silikon far hade.
hade också stenskott på ena ytterglaset som jag satte en genomskinlig tejp över, på insidan.
såg till att det blev tätt bakom där man kommer åt lampor för byte. gjorde då bara rent.
får lite imma på ena om det regnar och är fuktigt i luften länge. men försvinner efter 10 min när man kör med halvlyse.

hoppas du fått något att fundera på i alla fall :)

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag har också imma på framblinkersglasen på min E46 325-touring -02. En blinkers är nytbytt (i somras för det var en spricka en den förra) och jag funderar på att åka tillbaka och klaga. Det ska väl inte vara imma i en blinkers?

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
ym
86
ymerus
330d F31 Touring -13
Jag hade en e46 innan och jag tror detta är någon form av standardfel hos dessa, mina blinkersglas var i princip alltid belamrade med fukt på insidan. Jag fick för vana att kika på andras bilar och kunde konstatera att VÄLDIGT många e46:or har detta bekymmer. Dock klagades det inte vid besiktning eller bildades någon rost eller liknande som gjorde att funktionen försämrades mer än just imman.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.