|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har monterat oljekyl på en 318is??? Går det att använda oljefilterhållaren från tex. 535'an (e28), den har ju utgång för oljekyl? //Ticco "NICTIC RACING" | |
matte22k |
Bra fråga finns det inga is ar som har oljekylate orgenal??? Du kan väll skriva ett inlägg om hur du gör med oljekylaren sen.... Hur funkar turbon?? är jävligt sugen på att bygga en!! Har du mappat den?? |
|
Var det du som köpte den av Bäckis? Går den bra? Mvh //Andreas |
|
| Kontakta KG-Trimning i Malmö annars, de har adapter för filter så att du kan montera oljekyl.. | |
|
--> matte22k Bilen fungear bra upp till 5000varv, sedan så fattas det soppa. Sitter 380cc sprider men pumpen(orginal) orkar inte pumpa. Har beställt en Catchtank som ska monteras i skuffen å en feting (5bar) Bosch pump. Nej, den är inte mappad ännu. Väntar på den lilla boxen från Civinco Länk Vill inte mappa på Turbocenter, vill ha ett eget litet system så man inte låser sig. Misstänker att det kommer att bli en del skruvande i framtiden oxå :) --> Anden Jepp, det var jag. Som sagt så är den inte mappad ännu. Laddar bara 0.4 nu, men det rör på sig ganska bra redan nu. --> _Johan_ Har varit på GIKTurbo dom har oxå adaptrar för oljekyl. Mitt problem är ju att jag inte har ett vanligt oljefilter utan ett sådant där man bara byter insats. Kanske KG-Trimning har en lösning på det??? //Ticco "NICTIC RACING" |
|
matte22k |
hej.. när ska du vissa upp bilen?? skulle villa kika lite.. :) |
| Ticco>> Vet du någon som använder systemet från civinco. Har du tidigare erfarenhet av sådana där operationer? Hur kopplar man in boxen, tar du bort den befintliga styrboxen eller? | |
|
--> matte22k Kolla på www.ticco.com vet inte var du bor men jag brukar köra ute på Arken GBG när det är race. --> johankihl Jepp, känner en kille som har detta sys. i sin Nissan 200sx. Han kommer att hjälpa mig med detta, i övrigt så e han mer eller mindre pro. på mappning. E lite grön på det området, men vad jag har förstått så ska orginal box sitta kvar. Man kopplar sig på kablarna mellan orginalboxen å spridarna så att man kan manipulera signalerna. Sedan så kopplar man in sig på kabeln som går till tändspolarna så att man kan sänka tändningen vid önskat varvtal. Eftersom jag kommer att få hjälp med detta så har jag inte satt mig in i det hela riktigt... //Ticco "NICTIC RACING" |
|
| Vad kostar en sådan civinco box? | |
|
ca: 6k. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
* ** *** ** ** ** Lyfter lite. Fortfarande ingen lösning på oljekyladapter. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.