|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har köpt en Bmw 523 -97a och det ända jag är riktigt riktigt besviken över är att det inte finns någon cdspelare utan bara en kasettbandspelare(den orginal spelaren från bmw). Min fråga är nu om jag kan köpa en orginal cdspelare på blocket och plugga in utan o mixtra med kablarna osv. Länk till exempel. | |
|
Det finns två typer av kontaktdon på Radion/CD/kassetspelaren. Sedan så måste man kolla om man har har en Reverse eller Business eller professionell. Det kan vara knepigt att byta en reverse mot en business. Finns mycket skrivet om detta. Du borde ha en stereo med runda stift i kontaktdonet. Lars |
|
|
Det räcker inte att ha rätt kontakt. Det finns en hel uppsjö av CD-spelarvarianter och alla är inte kompatibla med din bil. Det bästa är om du kan hitta en som du kan montera i din bil på plats för att se om det fungerar. Det du bör göra är att koppla in den, starta bilen, ändra volym, balans och fader samt ställa in ett par radiokanaler. Stäng nu av motorn, ta ur nyckeln och starta sedan om bilen och se om dina inställningar sparats. Jag provade en CD-spelare som fungerade bra men den höll inte kvar inställningarna. Om du tänker köpa "på distans" - Åk först till din BMW ÅF och begär en lista där det framgår vilka modeller och serienummer av CD-spelare som passar till din bil. Det kan vara trögt att få dem att göra det, men det går. Jag gjorde det själv på Theanders i Lund. Tyvärr vet jag inte var min lista tagit vägen, annars hade jag publicerat den. ______________________________ Min bil: Länk |
|
| Okej. Tack för infot. Verkar enklare o´ch skaffa en ice-link. Är det lika mycket krångel o kolla upp vilken ice-link jag ska ha? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.