AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.270

var sitter tempgivaren på bmw 520i e34

som sagt undrar var tempgivaren sitter på 520 e34, alltså den som känner av om motorn är kall eller varm. och vilken är de, är de vattentempgivare eller termokontakt?

Mvh Emil.
någon här måste väl ändå veta vart tempgivaren sitter på en M50b20 / M50b25 ? bilen är som sagt en 520i -92 ? sitter den i toppen eller blocket och sitter den under insuget?

Mvh Emil.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Sitter längst fram, högst upp på motorn.

BMW
Först och främst.
och vad menas med längst fram högst upp på motorn?
en mer utförligare beskrivning hade varit bra, då jag knappast tror du menar längst fram högst upp på toppen på motorn.

Mvh Emil.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
I termostathuset sitter två vattentemgivare:Länk
Den ena troligen till temp. mätaren och den andra till motorstyrning.
motorn jag har är M50B20 inte M20b20 så de ser inte ut så på min.

Tack ändå.

Mvh Emil.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Oops, sorry. Jag tittade ju faktiskt på vad du skrivit, men kastade om siffrorna då det var en 2lit. Jag får lära mig att läsa ordentligt. På M50 sitter motsvarande givare i toppen. Pos. 6 till tempmätaren och pos.8 till motorstyrningen/DMELänk
det är ingen fara, jag hittade ju själv vart de satt genom sida du länkade så tack ska du ha, men som sagt inte den som är mitt problem antar jag.

Mvh Emil.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vad är ditt problem?
jo när bilen är iskall startar den och går som den ska men så fort den blir varm är den extremt svårstartad och går ojämnt, misständer och går på 5 cylindrar låter det som. Blir galen snart. så jag behöver all hjälp jag kan få.

Mvh Emil.
är den paj så tror databoxen att motorn är konstant kall och ger för mycket soppa.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Så sant som det är sagt, hade samma problem och det var tempgivaren som spökade.

BMW
Först och främst.
ja min teori är precis som ni beskriver men vilken av givarna går till boxen då? sitter ju två brevid varandra?

Mvh Emil.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Pos. 8, den främre borde det vara då det i listan står "applies to Siemens DME".
Okej, thanks, det jag misstänkte, jag beställde givare på meca härom dan, vet dock inte hundra om jag beställde rätt? stog på sidan att de va blått hus och två polig?

Mvh Emil.
Då har du beställt rätt.

Ta bort batteripolen en timme efter du bytt den för att nolla värdena.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.