|
|
|
|---|---|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Jag har ett problem. färddatorn i mitt original mätarhus har lagt av. va på skroten o fixade ett begagnat mätarhus o tänkte att det är ju lugnt, men så klart så var det så att miltalen följde med från den skrotade bilen. jag trodde väl att mil siffrorna skulle sitta i "bilen". någon som vet hur jag bör göra för att få över siffrorna. vill ju gärna ha en fungerande färddator. är det nått som en bmw verkstad ens kan tänka sig att fixa? tycker ju att det borde gå o få samma miltal om ett mätarhus måste bytas av diverse anledningar. Eller är det någon som vet i vilken komponent som minnet ligger? |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Det är en e46 från -99 |
Ls 443 Audi SQ5 8R
har läst på lite mer nu och inser att det nog antingen blir kostsamt lr att man får stå utan färddator. ett sista försök bara. är det någon som vet nån "Test funktion" lr vad det brukar heta, för att kunna föra över mätarställningen från ljusmodulen till mätarhuset. eller måste det vara ett helt nytt mätatarhus med 0 i Km för att detta ska funka? svara om ni kan något om detta. |
|
Vet ej hur det är på E46, men på E36 är det alltid det HÖGRE miltalet som skriver över det lägre, om man synchar klustret och ljusmodulen. Funktionen kommer man åt via service menyn på klustret (sök så hittar du infon). Dvs i ditt fall kommer det nya klustrets miltal att föras över till ljusmodulen. Slutsats: du måste hitta ett kluster med lägre miltal än det du hade original. Annars blir det den "dyra" vägen.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.