AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.905

Köpa begagnad bil via internet och telefon av firma

E
1.156
E
320 ci cab -04
Är det någon av er som har erfarenhet av att "köpa" "ställa undan" begagnad bil via intenet och telefon om firman ligger ca 40 mil från din bostadsort. Vill man köpa en BMW och har lite speciella önskemål på utrustning så är det inte alltid lätt att hitta lämpligt objekt i närområdet.

Ringer man en seriös firma - får man ärliga svar?

Tacksam för synpunkter

E
Har precis köpt en 520d från en bmw handlare som ligger 50 mil från där jag bor och det var inga problem alls. Vi gjorde upp affären via telefon utan att jag sett bilen "live" och bilen var precis som handlaren utlovade, så för mig var det bara positivt
E
1.156
E
320 ci cab -04
Accepterade du utsatt pris, prutade du via telefon eller tog du priset på plats. Jag vill inte gärna diskutera priser utan att ha en penna i handen och pengar i fickan. Sen har man åkt 50 mil vilket ger säljaren vissa indiktationer. De fåtal gånger jag köpt bil har jag sett till att få vinterdäck takträck och lastskydd och sånt på köpet istället för att pruta på priset.

E
Jag fick ner det utsatta priset med 5000 och fick dessutom helt nya dubbdäck på bmw originalfälgar. Dessa skulle inte varit med från början, bilen hade bara sommardäck
Köpte min bil av en BMW firma och en fråga som jag ställde stämde inte när jag kom ner, åkte 40 mil.
Men jag köpte ändå.
fredde 7
rinko: var det du som köpte en 330xd på holmgrens i jönköping?
om det var du och du inte betalt handpenning så skippa den bilen, förutom det med mätarställningen som de säkert informerat om så
var bilen helt färdig bortsätt från inredningen som var i nyskick.
Hela bilen var omlackad "garagelack" ...........men det kanske inte var den bilen du skulle köpa, fick bara en magkänsla då säljaren sa att en kille från uppsala hade bestämt sig på telen.....
Nej det var inte jag, jag köpte en 520d på Carlia i Falun. Det står fel i min profil, jag är inte från Uppsala, är från Uddevalla. Men tack ändå
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
projektmannen:Vad var det för fråga du ställde,som sen inte stämde ?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Jag köpte en bil på distans utan att ha sett den irl.
Säljaren berättade utförligt om alla fel och brister, utrustning, miltal mm.
Han verkade pålitlig så jag köpte den osedd. Blev positivt överraskad när jag skulle hämta den. Skicket var till och med bättre än han sagt och felen han påpekade syntes knappt, dessutom satt nya vinterdäck på och 18-tummare med nästan nya däck följde med. Det hade han glömt att berätta.
Dock var det ingen BMW utan en Audi A6 -05-:a men ändå, fast jag måste erkänna att jag var lite nervös inför köpet men det gick ju bra.

Frasse
Visa användare
147
Organ
530i -06
Jag köpte nyss en bil åt min farsa som vi låter min kompis hämta osedd åt oss! Snacka om att man får hoppas att säljaren på firman har sagt som det verkligen är :) 70mil bort dessutom... polaren sitter just nu på tåget på väg ner
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Åkte precis 70 mil till Bilcentralen i Segeltorp där jag köpte bil. Detta var dock efter en ganska ansenlig mängd frågor, via telefon och email, som försäljaren på ett mycket trevligt och informativt sätt svarade på, bl a med bilder på mailen. Dock kan det även med en ärlig och uppriktig försäljare bli missuppfattningar om man inte har riktigt samma uppfattning om vad som menas med t ex "bra skick". Om man har möjlighet att skicka en person för provkörning är detta därför att föredra (vilket jag gjorde).

Slutsas: Är inget annat än nöjd med detta, mycket bra bemötande och raka svar.
Jag har köpt flera bilar osedda, den senaste var 120 mil bort och köpte den således via telefon, fax och mail. Det var en "premium selection car" från bmw och de brister som uppgavs innan affären var i hamn, var egentligen inga brister överhuvudtaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.