AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.472

Fartkamera förare

bl
56
blacken
530iA-01
Vår BMW ägs av min fru fast det är jag som kör den 99% av tiden. Om jag då blir fotad av en fartkamera så hur gör myndigheterna då. Min fru och jag är inte särskilt lika om man säger så. Eller dom kanske jämför med personer i hushållet som har körkort?

No
19
NoPlease
330e xdrive -23 G21 LCI
Är det inte din fru vid ratten är du först i ledet för kontroll.
Om ingen identifiering kan ske i Kiruna (dit alla kamera-bilder skickas), exempelvis med företagsbilar, skickas bilden till närmaste polisstation för utredning. Vad som sker härefter beror på hur nitisk den lokala konstapeln är...
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det första de gör är att kolla övriga familjens foton (finns lagrade pga alla passfoton) och du åker dit direkt tyvärr.

blacken
530iA-01
Ok tack för svaren, då vet man det.

No
19
NoPlease
330e xdrive -23 G21 LCI
Lövet:
Jag är skeptisk och osäker om de verkligen kontrollerar mot passregistret. Jag är 99% att de endast kontrollerar mot körkortsregistret. Om det inte är ägaren de ser som förare kontrollerar de övriga på samma adress mot KK-registret.
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
De kollar både KK och passregistret, du behöver däremot inte tala om vem som körde bilen om ingen kan identifieras.

Barn gör som vuxna gör :-)

Länk

If it works, don't fix it.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Fotot från kamerorna skickas till lokal polis, denne kallar bilägaren, utreder, införskaffar exv. foto från passregistret mm för jämförelse. Utredaren fastställer om det kan fastställas id på föraren eller ej.
De flesta erkänner då det oftast är mycket bra foton.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
Hur funkar det med tjänstebilar? Kontaktar polisen företaget som leasar bilen och ber dem lämna ut förarens namn eller hur funkar det??
AlpineWhite: Precis så går det till...

/Udo Dirkelsniff
Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
Ok, ja det hade kanske varit lite för enkelt att smita undan som tjänstebilsförare annars :-)
S&S, klockren artikel! *skrattar gott*

The way we see the problem is the problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.