|
|
|
|---|---|
|
Jag har dyselexi så stavningen och . är inte det lättaste så hoppas ni kan förstå det är så jag va ute och åkte runt lite och sen tändes motorlampan så jag åkte av närmaste avfarten och stägnde av bilen och när jag försökte starta den igne så ville den inte sen fick jag bärja bile till bmw och dan efter ringde jag dom och frågade om bilen starta och det gjorde den så jag åkte hemta bilen motorlampan lyste då med men den gick som den borde.sen åkte jag runt stängde av och starta bilen.sen körd jag en liten sväng.och sen när jag kom hem stängde av bilen så starta den inte igen och nu gör den inte det jag har vart ute och testat några ggr och den vill inte vara snäll moton går runt och allt värkar funka har testat med kablar och sånt, ibland kan man höra att den tänds men sen dör den bara vad kan felt vara nån som kan ge nåt tips eller vart med om samma Bruummm!! | |
|
Då den varit på BMW så har de förstås kollat lagrade felkoder. Kolla att det är gjort. Misstänker vevaxellägesgivare ev. kamaxellägesgivare. |
|
|
noop dom gjorde ju inget med bilen för jag köpte bilen hade den 24 timmar så jag ringde och sa det till dom och då sa dom hämta bilen kom hit så fixar vi det.men jag skulle åka upp tid i dag.men dom ville inte att bmw skulle kolla för då skulle det kåsta för mycket sa dom och det är dom som står för det. Bruummm!! |
|
|
Köpte du bilen på en bilfirma, men inte på BMW? Då borde du ha garanti. Troligen finns någon felkod lagrad som de kan läsa ur felminnet. |
|
|
men om det är Misstänker vevaxellägesgivare ev. kamaxellägesgivare. vad skulle det gå på typ? jo men värsta är att det fins inga tider Bruummm!! |
|
|
Givarna kostar väl runt en tusing och sedan tillkommer väl en eller ett par timmars arbete. Länk Det kan ju också vara något annat. Du kan göra ett enkelt test av LMM (luftmassemätaren) genom att dra ur kontakten till denna: pos.1Länk Tror inte på den, men kolla. Ev bränslepumpen, men då borde den börjat gå illa när lampan tändes. |
|
|
ta ut sladden sen försöka starta den? vad ska jag tänka på och så? och om det är det som är felet vad hännder då? Bruummm!! |
|
|
Tror egentligen inte att det är det felet om den över huvud taget inte startar, men om man kopplar ur LMM så går insprutningen på fasta blandningsvärden med spjällägesgivaren som enda input och då borde den gå bättre. Lyssna under bilen när du slår på tändningen eller kör runt startmotorn om du hör någon bränslepump. |
|
|
ska göra det i morgon så skriver då så får vi se Bruummm!! |
|
|
ska göra det i morgon så skriver då så får vi se. tack för svaren och tiden på mina fråger än så länge.D Bruummm!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.