AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
601

Snittförbrukning på 730

mobelix
Hej alla, vill bara fråga någon som vet vad snittet på en 730 -88 skall vara, min tar mellan 1.4-1.6l/mil vilket jag tycket är ovanligt mycket, och det är under fullständigt normal körning
(mest motorväg, 120-130 km/h)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag kör ibland en 735i som tar i 120km/h runt litern. Det låter mycket tycker jag. Går den bra annars då?

//Schnitzer
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Låter lite mycket.

Visserligen har jag ingen erfarenhet av 7-serien med 3,0l sexan men vanlig motorvägskörning i den relativt moderata hastigheten skall normalt inte få den att dra så där mycket.Mina "klossar" till bilar har inte jag lyckats få upp i dina siffror iaf.(motorväg)

Har du kollat att ingen av bromsarna ligger an?

Inget smygande bensinläckage(lukt) heller?

Mvh Janne.
pi
88
pilotto
730i-88
528i-79
Hej mobelix min 730 ligger på litern långkörning ,men blandad körning ligger jag på samma som dig tyvärr

//pilotto
Hej min 735a drar 1.2-1.3l blandad det innefattar kökörning 50,70 väg men mindre ofta 90-110 väg så jag
tycker 1.4-1.6l är mycket det borde den bara dra på enbart stadskörning.

mvh Stephan
as
24
askmifo
735 iAL -89
...funkar luftmängdmätaren då..?

Nu är jag förvisso lekman på detta, men är det inte så att när tändningen inte får relevant information från luftmängdmätaren, så går den automatiskt över i ett "nödläge" som gör att bilen går väldigt fett för säkerhets skull..? Det skulle kunna orsaka bränsletörsten, har läst någonstans i nåt 7-serieforum om just detta vill jag minnas..?

Just my two cents worth,

/Micke
pi
88
pilotto
730i-88
528i-79
Men min 730 går väldigt bra så jag tror inte att den går på ett "nödläge"

//pilotto
mobelix
Nej inga bromsar ligger till, och vad jag vet så läcker den ej. Tycker att den är lite trött så man får trycka extra på gasen för att den skall bibehålla hastighet i övrigt går den bra, lite ojämn tomgång, ryckigt mellan växlingarna, och en fläkt som bara blåser varmt annars super. Jag vet ej om ett högt milantal kan ha nått med det att göra (27000mil) eller den 4 växlade aut. lådan.
Jag hade samma problem i min 730 jag oxå på slutet innan motorn la igen hade gått 28500mil ungefär.
Men nu efter motorbytet går den både billigare tystare o ä billigare (den "nya" motorn har gått 16 000 mil)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.