|
|
|
|---|---|
|
Skall äntligen slippa RFT-däcken och kommer att inhandla nya Continental. Det blir antingen ContiSportContact 2 eller 3. Men vad är egentligen skillnaden? Sökte på forumet och fann följande i en annan tråd: "Den största skillanden mellan dessa två däck är att treorna är betydligt mindre spårkänsliga. De har en mer rundad skuldra än tvåorna. För övrigt så är det ingen större skillnad mellan dem." Är det fler som testat båda och kan bekräfta detta eller tillägga något? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har haft 10 st Conti Sp 2 på mina BMW inte alls speciellt spårkänsliga. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har kört med 2:orna tycker de slits väldigt snabbt. Men de va riktigt bra däck. | |
|
Sommartid sitter Conti SC3 på min bil och jag kan bekräfta att det inte är några problem med spårning, exempelvis Nokian NRY spårar rejält i jämförelse. |
|
rsarits |
Har iofs "bara" kört med Eco Contact, bra grepp, men i särklass de mest snabbslitna däck jag ägt. Så värst Eco blev det ju inte... Micke |
| Jag var mycket nöjd med mina SC3'or jag hade på min förra. Bra grepp i vått och tort och riktningsstabila. | |
| Tack för tipsen. Inga fler som testat båda dessa däck? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.