|
|
|
|---|---|
Torda |
När jag öppnar bagageluckan så lyser skyltbelysningen väldigt svagt, samtidigt lyser den vänstra bagagerumslampan och manövreringsknappen till svankskyddet lika svagt. Trycker jag in brytaren till lyset för bagaget slocknar allt. Tar jag bort den vänstra bagagermslampan slocknar det även då, men då fungerar inte skyltbelysnigen över huvud taget.... Har någon något bra tips var man ska fortsätta leta???? TC |
|
På min förra E34 -91a, hade jag liknande problem, tom dimljusen tändes när jag öppnade bakluckan. Och en morgon var batteriet helt dött, orkade inte ens dra upp centrallåsen. Det visade sig efter litet forskning vara kabelhärvan som följer bakluckans vänstra gångjärn, mellan kaross och själva luckan Pga av 'vikning' varje gång man öppnar och stänger, hade fyra kablar skavts av och flera var skalade. Kortis mao! Jag skarvade om hela bunten, tror det var dryga dussinet. Skönt ligga på rygg i skuffenoch fixa med detta. Och sen var problemet över. Lycka till! Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
Torda |
tack för tipset, när du nämner det låter det ganska rimligt. Ska kolla upp detta genast i morgon bitti.. |
Torda |
kunde inte bärga mig till i morgon så jag plockade bort plasten och tog bort tapen som håller ihop piskan. Mycket riktigt, av 16 kablar var det 9 som mer eller mindre var av och resterande 7 var på gång. Efter att ha skarvat ihop kablarna fungerar allt elektriskt perfekt, men plötsligt står bilen och rycker på tomgång istället....aldrig får man vara helt nöjd. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.