|
|
|
|---|---|
|
Jag har den gröna Defa-kabeln och jag har märkt att kontakten som jag sätter på bilen blir väldigt varm. Men inte själva kabeln blir varm och inte heller kabeln mellan inkopplingskontakten och grenkontakt i bilen. Blockvärmare (Defa) och kupévärmare (Defa) fungerar som de ska, de är båda 1 år gamla. Vid -20°C blir den avlästa temperaturen i instrumenthuset +4°C efter 2,5 timmes motorvärmning. ______________________________ Min bil: Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den blir varm för att det går ström i kabeln och att det är en skarv där motståndet är större än i själva kabeln. Det är bra att se till så att kontaktern är så rena som möjligt ,oxid ger större motstånd och högre värme- Det är inget specifikt för just motorvärmarkabeln, en vanlig skarvsladdkontakt blir också varm på samma sätt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Men den blir oroväckande varm, så pass att det luktar lite mystiskt. Det är inte så att man bränner sig men inte så långt därifrån... Men det blir inte varmt i någon av de andra skarvarna. Ska försöka rengöra alla poler, det kan nog vara oxiderat i uttaget på bilen (köpt på skroten). ______________________________ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.