AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
22.944

Betala för en Bmw 335i coupe

Sida 8 av 11
J_Bunk:
Det känns tryggt, men du får ge dig till tåls i två år först!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Med ljust skinn och klimatkomfortvindruta upplever jag inte skinnklädseln som anmärkningsvärt varm på sommaren. Även bilar med tygklädsel blir svettiga om de får stå i solen en sommardag.
Det låg ute en röd 335ia kombi idag med m-sport, 3000 mil och ett nypris på 500 000. Den låg ute för 309 000, Efter ca 8 timmar va den borta. Den gick säkert för 300 000.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Eller så gick den, efter lite budgivning, för 320.000:-...
Det är omöjligt att veta.

// Thomas
Kanske men de tror jag inte för den låg ute i nov-dec för 329.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Nu är det vår... kan göra underverk för bilförsäljningen.

// Thomas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Clubsport: inte så ofta, och framför allt inte på sommaren för då har jag semester...;)

___
//Ulf
Sevak:

Var i kontakt med säljaren av den röda coh det gick snabbt! Synd att jag inte hann först!
Den har som sagt varit till salu i höstas för 329´ med dåligt gensvar förmodar jag. Sänkt med 20´ (som egentligen är peanuts) och den säljs på några timmar! Jaja, bara att leta vidare!

München
Vad gick den för då?
Jag har följt tråden och även Sevaks tidigare S80 tråd.

Sevak påstår att han först bjöd 310k för coupen varav säljarens motbud var 312k, eftersom Sevak inte hade sålt sin dåvarande bil men ändå lagt ett bud för snabbt avslut på den omtalade coupen kunde han tydligen inte gå upp 2000kr.

Redan här tycker jag du mottalar dig själv som en snabb och seriös köpare då du lägger bud på en bil du inte har pengar till vid tillfället.

Dessutom har du ju redan bjudit 310k men prutar sedan till 300k.

Som du redan nämnt i tråden är att säljaren verkar enligt dig ha väldigt god ekonomi (vilket jag personligen anser att du inte har ett dugg att göra med) så varför ska han då kohandla med en köpare som i flera veckor tjafsat om några tusenlappar.
Du vill ju även själv måla upp dig som en person som verkligen gillar snabba avslut utan alltför mycket tjafs, eller hur?

I mina ögon skulle du anses som en omständig snackpåse till köpare och jag skulle noggrant ha övervägt att sälja bilen till dig.

Jag tycker mig se ett visst mönster när det gäller dina försäljningar och inköp av bil.

Hursomhelst hoppas jag du finner vad du letar efter till slut.
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Sevak:
Länk
bunf: Då har du läst fel. I nov när han hade ute bilen för 365 skrev jag från min mail då fick jag ner den till 329. Sen i dec skrev jag från en annan mail men då va den ej på blocket längre. Bjöd då 310 och han sa att för 312 är den din. Hur vet du om jag har pengar eller inte för att köpa den? Kanske inte vill ha 4 bilar i hushållet. 2 månader efter de tog jag kontakt med han igen från min egna mail det var efter vi sålt volvon. Då la jag ett bud på 300. Det va han ej nöjd med. Sen 10 dagar efter bjöd jag han 310. Det lät han väldigt nöjd. Men vill vänta in våren för att han tror han ska få ut mer. Jag har pratat i telefon och varit seriös lagt bud och sagt när jag kan hämta bilen osv. Han har till och med bett om ursäkt för att han ej kunnat komma med raka svar. Jag har även bjudit han 315 då va han osäker och han kom fram till slut att han ska vänta in våren. bunf är man en snackpåse om man lägger ett bud på 315 000 och säger när man kan hämta den osv.
sevak, du har inte funderat på tiden/energin du lägger ner på inläggen samt att söka runt på en 335i coupe?
turbo4ever: Vad menar du? Det är inte så att marknaden kryllar av couper med manuell låda och jag har inte bråttom.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Bjöd då 310 och han sa att för 312 är den din"

Låter som om ni borde kommit överrens...

Tycker det låter lite oseriöst att använda olika mail med olika bud, jag skulle bli mycket irriterad om en köpare gjorde så mot mig.
Pruta gärna hårt men gör det med schyssta metoder.
i dec släppte han den i för 312 men senar ei feb o mars vill han ha mer. Du får tycka det är oseriöst om du vill.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Prisfrågan i sig tycker jag inget om förutom att ni var mycket nära, sån ära att ni borde hittat en lösning.

Det oseriösa ligger enligt mig i ditt användande olika mailadresser med olika bud.
Sevak, det du måste inse är att säljaren givetvis har valet att sälja bilen till vem han vill och för vad han vill.
Ni verkar helt enkelt inte kunna komma överens, svårare än så är det inte.

För en utomstående kan man lätt få uppfattningen att säljaren i det här fallet vill välja annan köpare.
Det kom ut en svart coupe i söndags med svart skinn och ca 3500 mil annonspris 320 tkr slutpris 340 tkr. Så bilen jag velat ha är nog lätt värd 320 och skulle kanske tom skulle kunna säljas för mer på blocket. Vad tycker ni?
Jag har ändrat uppfattning tror jag. Får väl uppgradera ljudpaketet om jag ej är nöjd.
Info:
Bmw 335i coupe-07
Årsmodell: 2007
Miltal: 1850 mil
Manuell
Spacegrå
Korallrött läder
19 tums stjärneker 230
17 tums fälgar med vinterdäck (Michelin X-Ice north)
Glastaklucka
Bmw larm
Borstad aluminium interiörlister
Helljusassistans
Pedaler i aluminium (Bmw OEM)
Svankstöd
Ej modellbeteckning
*Comfortpaket*
Bmw Radio Professional Radio med CD
Farthållare med bromsfunktion
Pdc-bak
Armstöd fram
Automatisk avbländbar innerbackspegel
Belysningspaket
Förvaringspaket
Klimatautomatik
Regnsensor
Ang. ditt inlägg ovan; Är det fortfarande samma bil vi pratar om?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.