AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
22.943

Betala för en Bmw 335i coupe

Sida 7 av 11
"Min 335iA sedan med M-sport är min 1a "riktiga" BMW. Frugan har haft en 320D -02 tidigare.
Det är fortfarande Julafton för mig varje dag till jobbet. Jag är ÄCKLIGT nöjd med bilen.
Så sensmoralen stämmer inte alltid."

---

Och det var just därför som jag skrev "KAN vara" (jo jag skrev tom. med VERSALER för att poängtera att det verkligen KAN vara så och inte för att det ÄR så).

;)

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Personligen tycker jag att det är synd att dom snålat in på navi på dessa bilar.Inte så mycket för att man har jätte behov av det.Har navi i min 530,men har efter drygt 3 månader inte haft behov av den.
Tycker bara att i-brädan ser rätt tråkig ut utan skärmen på 3-serie bilarna.
Jag tycker brädan blir fulare men navi displayen gör mycket. Jag skulle heller inte punga ut 25 lax för en inbyggd navi.
Något om jag tycker är riktigt snålt är när folk köper nya bilar för 250 000+ och inte väljer skinnklädsel.
Sevak:
För att skinn är överskattat, svinkallt på vintern och tokvarmt på sommaren.

För att inte tala om hur svettigt det blir på ryggen på sommaren.
Clubsport: Har du tyg i din 335a?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
:-)
Sevak:
Jag har tyg i min 335. Hade gärna tagit läder om det inte vore för alla nackdelar.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu bor jag varken i Norrland eller i Saudiarabien men är inte det där "svinkallt på vintern och tokvarmt på sommaren" mest tomt prat...;) Värme i sätena tar inte lång tid förrän det verkar och på sommaren är det ytterst sällan som skinnet varit obehagligt varmt. Svettas kan man göra då det är naken hud mot skinnet men jag använder i regel tröja...Det ska mycket till för att jag ska välja en bil utan skinn...

___
//Ulf
Skinn svettas jag aldrig i om man inte har korta shorts och har hudkontakt med skinnet. Finns ju AC ;)
Som sagt värmen kommer ganske snabbt i dagens nya bilar. Det ser så fattigt och fult ut med tyg. Ibland ser man bilar som audi och bmw som har ett nypris på 300-400 000 med tyg. Jag fattar inte hur man tänker då. Kolla på tex audi a6 på blocket inte många som har skinn.

Clubsport: Har du mocca sätena som man får när man väljer m-paket eller tyg.
Programmer:
Du kör aldrig i skjorta va?
Sevak:
Jag har Vertextyget.
Tygklädseln är skönare att sitta på.
Jag slipper oroa mig för söndernött läder på sidostödet som jag hade på 330:n
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag förstår ändå lite vad Clubsport pratar om, kommer ihåg vissa sommardagar som spenderats på stranden och sen när bilfärden hemåt skulle startas så var rutinen att öppna alla dörrar, gå till en skogsglänta och slå en drill. Först efter det gick det att sitta i bilen, svart skinn...

Men trots vissa nackdelar föredrar jag skinn.

Mvh Johan
Eller så är Mercedes skinnklädslar väldigt mycket varmare än BMW:s :o)
Det är därifrån mina erfarenheter kommer ifrån, har bara haft delläder på mina BMW:ar.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du var inte sugen på delläder till 335 då? Själv tycker jag den är en ganska bra kompromiss, till rimligt pris. Man blir däremot begränsad till svart inredning på gott och ont.

Mvh Johan
clubsport: Sköter man sitt skinn och smörjer de ofta så hålls de fint länge.
Undra om du får de lätt att sälja din 335a utan skinn i framtiden. Finns säkert någon mer som tycker och tänker som dig.
Sevak:
Jag byter in den så det blir inget problem.
Grelle:
Jo, det saknar jag lite att jag inte tog. Tyckte att lädret såg lite bättre ut än vad det gör till prefaceliften. Men det fanns ingen bil att kolla på som hade delläder innan det var försent med ändringar.

Jag köper hellre en bil utan skinn så Clubsport får gärna sälja sin bil till mig.

// Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.