AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
22.940

Betala för en Bmw 335i coupe

Sida 6 av 11
Moe: den i gbg gick för max 320 jag prata med han dagen innan han sålde den. Han sa många oseriösa har ringt och lagt bud men imorgon kommer de en som ska förmodligen köpa. Jag hade lagt ett bud på 305. Ringde han dagen efter och då sa han att bilen va såld. Du kan ju köpa den jag är spekulant på för 320 om du gillar en spacegrå med rött skinn. Bakdäcken behövs även bytas ut efter denna sommar.

En på forumet har köpt en svart för 305. En i denna tråd vet en som köpt en för 300. De gick en svart för 320-325 med automat i sthlm för 3 veckor sen. Den låg ute 2 dagar.

Kolla på alla 335:or på blocket som har en prislapp över 330 de flesta har legat där ett bra tag. Sannolikt prutas de ganska mycket på dessa bilar. Man är ju inte dum o köpr en för 350-360 när man kan få en ny 09a för 460 iallafall med den specen jag vill ha och 11% rabbat.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Undrar varför denna 335:a aldrig blir såld?: Länk

Är det pga av den skumma färgkombinationen, avsaknaden av alulisterna runt rutorna eller beror det helt enkelt på att försäljaren tror sig få ut 349.000:- och nobbar alla bud där under?

// Thomas
Det är den bilen jag pratat om innan och som ägs av en kille på forumet. Den köptes dec 08 för 305 000:-. Han har fått bud på 330. Han skulle köpa en porsche men de blev aldrig av. Han ska nog behålla bilen. Shadowline kallas de tror jag när man har svarta lister runt rutorna.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Precis, shadowline. Grymt tråkigt utan alulisterna då dessa framhäver coupéns läckra former på ett smakfullt sätt.

Om han skall behålla bilen är det väl bara att plocka bort annonsen??

// Thomas
Tycker han ska va nöjd med 330:- Han försöker väl få ut mer.
Mo
176
Moe
Cykel
Otroligt skumt om han i steningssund sålde den för under 320k. Jag fattade det som att det var 320k eller högre bud som gällde och budet när jag ringde var 322k.

Den för 349k som Big Tom länkar till har ju minimalt med utrustning, känns inte prisvärd.

Jag är inte en person som ringer och budar 50k under utsatt pris, hur fel prisatt bilen än är, kanske har lite o lära där ...

Rött skinn är bara trevligt ;-)
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Big tom RS4: Min färgkombination är inte tråkig :(

Jag ska ta bort annonsen, jag skulle sälja om jag fick 330 i handen, handlaren ska ju ha sin del också.. Så om någon är intresserad kan ni höra av er direkt till mig istället.

Ps.
Största mr.cap behandlingen ingår.

Mvh
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Att alla nu vet att bilen köptes för 305.000:- borgar ju för ett gynsamt prutläge för den eventuelle köparen... Speciellt om bilhandlaren väljs att inte blandas in.

// Thomas
Tycker philps färgkombination är klockren riktigt fin bil. Den är rätt bra utrustad också dynamic paket, komfortpaket, shadowline, stöldlarm m.m
Sen spelar de ingen roll vad han köpt den för.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Men, då är det väl bara att slå till! Kommer ihåg frasen att 10k mer eller mindre inte spelade roll. Den ser riktigt fin ut, och har en väldigt trevlig färgkombo!
Sevak om du ger 230 så kanske du kan pruta in en lackbehandling på min med, så får jag och sambon en shoppinghelg i hufvudstaden med!! ;)
Vill ej ha svart bil fast det är en utav de finaste färger som finns. Men jobbigaste.
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Efter några Svarta och Silvermetallic + en mörkblå så tar jag en Alpinavit!

Det är den fjärde vita bilen jag har sedan tidigt 80,tal.
Det är en felaktig fördom att vita bilar är svåra att hålla rena, prova en svart så får ni se.
Det gäller att ha bra koll på sämskinn och fiberdukar.'
Favoriten var ju Z3,an med Arctisilvermetallic och rött helläder.
Den var lättskött, en fuktig trasa innan start så var det klart.
Angående färg:
I Tyskland står en silvermetallic med rätt läder ca 30 000 sek högre än den röda med fel färg på klädslen....

\Matsh
"Jämför med julafton när du var liten.

Väntan
Drömmarna
Förväntningarna
Julafton, rafs rafs, julklapparna öppnas
Jättekul
Inte så kul
Väntan på nästa julafton...

Sensmoral: tiden Före KAN vara nog så trevlig som tiden Efter ;)
"

Min 335iA sedan med M-sport är min 1a "riktiga" BMW. Frugan har haft en 320D -02 tidigare.
Det är fortfarande Julafton för mig varje dag till jobbet. Jag är ÄCKLIGT nöjd med bilen.
Så sensmoralen stämmer inte alltid.
Köp billigt ha kul en kort tid.
Köp det du verkligen vill ha , ha kul betydligt längre.

Automatlådan är den bästa jag kört.. Smaken e som baken.
Moe: Du fråga vart hittar du alla billiga 335:or? Här är 3 s.

Denna släpper han för 300 tkr men då måste du köpa den senast på måndag för den ska gå i inbyte annars.
Länk

Denna går säkert att få för 310 tkr
Länk

Denna har legat ute väldigt länge och går säker att få för 320-325 tkr
Länk

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
De två första är sedaner och inte lika ändlöst vackra som coupén, tingar således inte lika högt pris.
Mo
176
Moe
Cykel
Sevak: Tack för lektionen i prutning :-)

Manuell är ju ett krav, så första bilen är ju lite intressant om han släpper den för 300k, dock riktigt snålt utrustad, I trafik första gången 2006-10-26, så ingen "riktig" 07:a. Jag har faktiskt lovat mig att aldrig köpa svart igen, har safirsvartmetallic nu och det är ett hlvte om man vill hålla bilen snygg ...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jo, JGT886 är en -07a eftersom den är tillverkad 2006-09 när BMW skiftar modellår. Men notera att detta är alltså BMWs modellår, inte "fordonsår" som VV hittar på och som saknar betydelse.

Angående priserna ovan så är de ju enbart spekulationer

Sen har den svarta ganska bra utrustning fattas navi och något mer.
Mo
176
Moe
Cykel
Sevak: Du har rätt utrustningen är helt ok, hade den haft navi hade det varit ett givet köp. Många som snålar på ljudet har jag sett, lite trist, helst vill man ju ha variantnen med DSP. Aktiv farthållare ligger högt på min önskelista också.

För mig är en 2007:a en bil tillverkad 2007:a. BMW är väl dessutom inte kända för att uppdatera bilarna när de byter modellår, utan mer när det passar dem.

Gillar sedanen mer än coupen. För mig är sedanen mer proportionelig.
Jag gillar coupen mer. Den spacegrå i örebro som jag va/är spekulant på har inte ens något ljudpaket. Undra om det går att ordna med eftermarknads prylar men de lär ju kosta skjortan.
Navi bryr jag mig inte om eftersom jag kanske behöver navi max 5 ggr per år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.