AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
22.942

Betala för en Bmw 335i coupe

Sida 5 av 11
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
He, he... Nej, tyvärr... Jag köpte den i lördags så lite längre vill jag nog behålla den! ;)

// Thomas
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
E60, Vad är det Sevak skall se och lära!? Hur man är osmidig eller?
Det är inga problem att vara iskall i bilaffärer om man inte har några ekonomiska betingelser som trycker på. De flesta vill eller kan inte ha flera bilar pga plats eller ekonomi, har pengarna till den nya bilen i den gamla osv osv.
Det är ditt uttryck som stör lite: se och lär! Du tycker nog inte det är särskilt trvligt den dagen du ringer på en bil som är utsatt till 250000 och säljaren bryter mot den oskrivna lagen om prutmån. Du vill så gärna ha bilen, men av princip pruta 10k och säljaren vägrar. Men visst man är inte tvingad att köpa en bil!
Jag har dock aldrig varit med om en sådan affär och jag lägger alltid på en slant att pruta på när jag säljer, det trodde jag att alla gjorde.

Nu kan jag ju tycka att 320000 för den bilen sevak var intresserad av inte var så blodigt om man betänker att det inte finns ngn billigare på Blocket med de milen.
RS4: Grattis du måste vara glad. Berätta lite om färg utrustning, miltal osv gärna pris också om du vill.

ahab: Skulle han ta emot 310 000 så har bilen endast tappat 38% i värde på 2½ år i dessa tider är det inte mycket. Samt att han endast gett 360-370 tkr för bilen men de va i maj 2007.

Sen har jag en fråga till er alla. Har kvd verkligen så stort fel. Dem värderar bilen till 275 000-289 000 kr privat. 306 000 om det är från bilhandlare.
Njuren
Det finns en splajsans ny 325 iMC i sthlm för 315` kanske kunnat vara ngt?

Länk!

"the things you own end up owning you"
Bra pris. Tyvär är jag bara intresserad av 335i coupe med manuell låda.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Bilvärderingen kan man säga vad man vill om, men vis av erfarenhet så är det ju vad man får/ger för en bil som är det reella värdet. Givetvis om det ligger inom de ramar man satt upp som köpare/säljare och man utgår från att dessa har en viss kunskap inom området/bilmodellen. Sen kan man inte bortse från det subjektiva värdet och det är väl där man stöter på patrull...

Hmmm, känns lite dejavu det här!!

Sevak! Visst är det nog så, men även faktum att han har den billigaste på blocket den dagen han lägger ut den (rätta mig gärna här!)

Förstår även den hopplöshet som du kanske börjar känna, en manuell 335a med hyffsad utrustning med max 2500mil......finns inte många såna (till salu!)
Lite underhållande läsning måste jag säga :)

Antingen så köper man eller så gör man det inte. Antlingen så säljer säljaren eller så gör h*n det inte.
Hade mer förstått "problemet" om tex säljaren muntligt accepterat ett prutat pris men sen ändrar sig eller dylikt. Som det är nu är det bara att ruska på huvudet och gå vidare.

Go with the flow

Peace :)

PS.
Har personligen svårt för en "obligatorisk" prutmån.
Tänk vad mycket enklare allting skulle vara om det utsatta priset är det som gäller. Punkt
3000 mil går också bra;)

De gick en 335i coupe i gbg förra veckan med navi. dynamic, comfort, drag och lite mer för 310 000 rullat 3500 mil.

I dec gick de en svart med comfort, dynamic för 305 000 den hade rullat 2200 mil.

För 3 veckor sen så gick de en svart automat, dynamic, comfort och navi för 325.

Även en kille på forumet känner en som köpt en för 300 med navi.

Därför jag bara vill betala 300-310. Hans saknar dynamic, navi och den är även uttagen 06/10. Men navi bryr jag mig inte ens om.

Hans kommer säkert va den billigaste på blocket just då men inte den som sålts billigast. Vi får se kanske kommer de fler billiga. Snart när våren kommer fram börjar de bilar som finns på blocket och som funnits där ett tag sänkas en efter en.
Nikk: Som jag sagt innan så letar jag vidare men vi får se hur de blir när han sätter ut sin annons.
Sevak,
Du kan nog vara rätt nöjd att du har +300k på banken... och det stora nöjet att spana runt efter lämpliga objekt. Ta vara på tiden innan själva köpet, det är oftast den roligaste tiden (talar av egen erfarenhet - materialist som man är;).

Happy hunting :)
Vad menar du med att jag ska ta vara på tiden innan köpet?

Skulle inte sitta fel med en 335i coupe nu.
Jämför med julafton när du var liten.

Väntan
Drömmarna
Förväntningarna
Julafton, rafs rafs, julklapparna öppnas
Jättekul
Inte så kul
Väntan på nästa julafton...

Sensmoral: tiden Före KAN vara nog så trevlig som tiden Efter ;)
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Håller stenhårt med Nikk i detta med att det roligaste är sökandet och ju längre sökande desto större antiklimax när man köpt bilen! Det är roligt att leta bil, kanske inte med få objekt på marknaden men...
Sant roligt är det men de finns inte mycket att välja på.
Att det inte finns så mycket att välja på på marknaden när det gäller 335 coupeer med viss utrustning kanske talar för att de 320´ säljaren vill ha kanske är rätt pris för den bilen...? Bara en tanke som slog mig..
Det kanske är rätt pris men inget jag tänker betala. Inte för den bilen iallafall.
Mo
176
Moe
Cykel
Sevak: Var finns alla billiga 335:or som du snackar om ?

Du skrev "De gick en 335i coupe i gbg förra veckan med navi. dynamic, comfort, drag och lite mer för 310 000 rullat 3500 mil."

Om du menar den i Stenungsund så var det budgivning på den, jag ville köpa den för 320k (dvs priset i annonsen) men han hade högre bud och hade reserverat bilen åt någon. Blev besviken när bilen faktiskt försvann i fredags.

Känns om om när ni polare sätter ut sin 335:a på blocket för 320k kommer den inte ligga ute många dagar innan den försvinner. Jag är en spekulant iaf.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Moe: Jasså, gick den för så mycket...!?

Jag gav ett bud på 300.000:- och då var jag högst, sen sa han att han inte kunde sälja den förrän efter 2 månader. Då drog jag mig ur, och det var nog tur för jag kom sedan på att färgen inte hade tilltalat mig ändå...

// Thomas
Mo
176
Moe
Cykel
Big Tom RS4: När jag ringde i förra veckan hade han ett bud på 322k. Kände inte riktigt att jag ville ge mig in i en "budstrid", dessutom sa ha någon lite kryptisk att den var bokad och jag skulle höra av mig i helgen igen (om annonsen fanns kvar).

Gillade inte heller riktigt färgkombinationen (lite tråkig), annars hade jag köpt den, eller iaf lagt ett bud. Hade den funnits kvar i helgen hade jag tagit den för 320k, nypriset var runt 560 (utan rabatt) när jag satt och räknade så det var enligt mig ett väldigt bra pris ...

Sevak verkar hitta en massa billiga 335:or, jag tittar bara på blocket och bytbil och där är priserna i regel långt över 320k ... än så länge. Samtidigt känns det ju som det är rätt många som sitter och kollar nu efter 335:or, dock en mindre med dig nu Big Tom 335 :-)

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
He, he...! Ja precis, en snubbe mindre i konkurensen!
Hoppas du hittar din 335:a... :)

// Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.