AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
22.936

Betala för en Bmw 335i coupe

Sida 4 av 11
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag förstår din poäng här ,det handlar inte om pengarna utan om att inte kunna få ett klart besked.
Att du var hård på priset på s80n har ju inget med att göra med priset på denna bilen, nu minns jag inte vad du fick men att denna snubben inte kan ge dig ett rakt nej är förkastligt.

Att som han utgå från 320 och sen hålla fast vid det priset kommer att göra den bilen svår att sälja, man lägger ju inte slutpriset som utgångspris.

Får man ett bud man inte kan svara direkt på så ringer man upp senast ett par timmar efter och lämnar besked det tycker jag är gott affärsmannaskap.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Sevak, jag vet inte vad det är med dig men dina trådar blir riktiga långkörare här med långa diskussioner om sakers vara eller inte vara. Intressant!
Jag ringde han i fredags vi prata i 5 minuter ungefär. Han lät riktigt nöjd. Sen sa jag men prata med din sambo och så kan du ringa mig under helgen eller efter. Ringer han NEJ därför tycker jag han är oseriös. Jag vänta till tisdag kväll. skickade ett sms vid 18 tiden. Hej hoppas allt är bra med dig? Skulle vilja ha ditt svar ikväll. Han svarade efter 30 min. Hej svar kommer ikväll.
Han ringde ej eller skicka sms. Jag kollar min mail och då fick jag ett mail av han kl 23. När man säljer något ska man vara tydlig. Han kunde sagt ett pris för 3 veckor sen. Därför jag säger att han är osmidig. En bil affär ska inte behöva ta så lång tid. Vi får väl se om den blir såld för 320. Han säger att han ska sätta ut den slutet på mars men jag tror de blir senare. Undrar om rött skinn är poppis. Han släppte bilen för 312 slutet på dec. För 3 veckor sen bjöd jag han 300 fick svar efter 2 dagar att han ska försöka sälja till våren. Jag väntar en vecka och bjuder han 310 fick inget svar utan fick själv ringa. Kom på en till han sak han sa nu: Jag ska ringa carshine så de kan göra iordning bilen och kolla igenom hela så de inte finns någon repa eller så på lacken. Jag vill ju inte att du åker 15 mil hit och så hittar du något jag inte sagt om innan. Varför ska han snacka om sånt för att senare säga 320.
Ska jag va ärlig tror jag han nöjer sig med 310 men bara för jag bjöd först 300 och sen 310 så tänkte han säkert den här killen vill ha bilen han redan bjudit 10k till så han kommer bjuda 320 också.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Antagligen har han ingen möjlighet att släppa bilen ännu, sambon kanske kör med den... =) Skulle kunna tänka mig att han tycker att du också är "omständig".

Vänta på ett annat bra objekt, med en smidig säljare och spänn av lite...
Ingen kör bilen den har stått i garage hela vintern på sommarhjul.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Sevak: Varför kohandla överhuvudtaget med en sån person????
Skit i honom och leta efter en annan....så jävla unik är väl inte bilen ifråga???

Frasse
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Annars så kan du köpa denna -08 med nästan 1000 mil på mätaren för 539.000 kr: Länk

Undrar hur dom tänkte när dom satte det priset...

// Thomas
Ja du endel handlare och privat personer sätter riktiga drömpriser. Jag byggde ihop en själv och hamnade på 460 000 kr. Min lokala åf som inte säljer så mycket bilar som i sthlm skulle säkert bjuda på vinterhjul i de priset. Låt oss då lägga till m-paket och navi, skulle då hamna på ca 500 000 för en 09a. Vem fan ska gå och köpa en 07a som rullat 4-5000 mil för 360+. Nästan alla 335or på blocket har ett för högt pris. Endel 07or är 2½ år gamla.
När tror ni de kommer komma ut fler bmw 335i coupe på blocket?
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Hehe! Hade jag haft en som jag skulle sälja så hade jag förmodligen kunnat ge dig ett svar, men jag kan bara göra som du.....gissa, eller hur?

Du är inte så lite sugen på att handla bil? Våren på ingång, pengar på fickan!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sevak, tycker det låter som du inte är speciellt taktisk i ditt bilhandlande. Killen har säkert inget behov av att snabbt bli av med den och han har säkert fått en bra känsla av att du är riktigt intresserad av bilen.

Om jag vore i dina kläder skulle jag inte ligga på så hårt. Ge han ett ultimatum på tex 300'. Går det inte så släpp den bilen.
Jag skulle heller inte diskutera mina pågende bilaffärer så ingående på AP. Det är ju inte helt osannorlikt att säljaren läser här.

Sen tycker jag det är lite konstigt resonmemang att man är dum i huvudet för att man bryr sig om 10.000 hit eller dit. Visst är det småpengar i sammanhanget men oavsett så får de flesta kämpa på ett tag för att få ihop 10.000 spänn. Gäller givetvis såväl köpare som säljare och oavsett om man har många andra bilar eller eget företag.
Björn: Han märke från början att jag va intresserad. Men sen blev jag lite mer kall och nu har jag inte ens svarat på hans mail. Jag bryr mig inte om honom längre. Vi får se om han ens får 310 000 för den. Det handlar ej om 10 000 hit eller dit. Utan hur han bemött mig osv. Jag sa till han jag lägger ett bud på 310 000 kr inte en krona över det. Vill han mig något får han ringa mig. Han kanske får problem att sälja sin bil. Då sänker jag mitt bud.
Jag är riktigt sugen på en 335i coupe till rätt pris. Jag är inte dum och betalar 360 000 för en 07a som gått 3-4000 mil när jag kan få en 09a för 100 000 kr mer och få speca den själv.
hanlar också om att han har varit så seg och inte kunnat ge mig ett rakt svar. Dem svaren han gett mig borde han kunnat ge mig på 2 dagar. Sen bryr jag mig inte om han läser de här. Han kanske borde så att han förstår att 310 är ett riktigt bra bud. För en bil som är uttagen 06/10.
Sevak,

Om du vill ha en snabb och smidig affär så är det väl bara att betala de 320´ han uppenbarligen vill ha? Har svårt att se vad som är problemet, självklart är det upp till säljaren att sälja till det pris han själv bestämmer. Om du tycker det är för jobbigt, se dig om efter en annan bil! Tycker det verkar rätt tydligt i din tråd att det är 320 han vill ha. Och att det kanske är otaktiskt att annonsera ut den till exakt det pris han vill ha utan att lägga med nån prutmån är ju faktiskt hans sak.
Inte de det handlar om han har varit osmidig med svar osv vi kunde gjort en affär för 3 veckor sen. Först bjöd jag 300 då sa han jag ska vänta till våren. Då vänta jag en vecka och sa mitt sista bud är 310 då sa han de låter bättre och sen börja han prata som om han tagit budet. Men bara för han visste att jag var intresserad så tänkte han väl jag försöker med 320.
E6
123
E60
520d aut-06
Hur skulle ni kunnat göra affär för tre veckor sedan då du bjuder 300 och han vill ha 320?
Då 310 låter bättre en vecka senare, betyder inte att budet är godtaget.
Han har nog gjort bra många fler affärer än dig, se och lär.
Jag bjöd 300 eftersom han ville ha 312 i december. Du skulle varit med i luren när jag bjöd han 310 så skulle du förstå. Men skitsamma nu vi behöver inte diskutera den här bilen mer. Jag letar vidare.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sevak, har du hittat på någon bil än?
Våren närmar sig med stormsteg... ;)

// Thomas
Nej jag letar fortfarande. Finns ju inte så många couper med manuell låda till salu. Den jag va intresserad av ska läggas ut slutet på mars. Får han inte sina 320 som han vill ha så får vi se vad som händer.
Vill du sälja din till mig:P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.