|
Sida 3 av 11
|
|
|---|---|
|
Den typ av förhalning som killen håller på med skulle jag också bli trött på. Antingen säger man "JA" eller "NEJ" till ett bud. Inte hänvisa till att man eventuellt kommer sälja bilen på blocket om några månader. Jobbig snubbe helt klart. När jag säljer en bil är jag ofta hård på priset, men alla får ett klart jag eller nej och naturligtvis svarar man på mail. Jag vet inte hur ni alla har det på jobbet men jag skriver kanske 30st om dagen, då är det inte så jobbigt att skriva 31 istället. ______________________________ //Lövet |
|
|
Jag satte ut vår s80 för 236 sålde den senare för 220. Men den här killen är ju onormal han tror det är en mobiltelefon eller nåt han ska sälja. Jag ogillar verkligen osmidiga personer. Han spelar verkligen svår. När man ska sälja en bil ska man inte spela svår när man köper en de är då man ska va lite kall och inte visa så mycket intresse. Jag hoppas han sätter ut den för 320 och folk bjuder han under 300 000. Jag vill inte ens betala 310 000 för bilen längre. Tror de är 07a här har ni regnr: HEG904. Riktigt jobbigt när man varit inställd i en vecka att på fredag ska man hämta sin första bmw och så håller han på så här. Här kommer en kopia på hans sista svar: Hej, tittade vad vi gett för bilen, och det var 375, jag hade fel, det spelar iof ingen roll, men lägstanivån är 320, jag kommer att sätta ut annons i slutet av mars, jag tror att det är en historisk modell, som kommer att hålla värdet bra, tveksamt om det går att göra en snyggare bil igen.. Mvh**** |
|
|
Regnr: HEG904 Fabrikat: BMW 335I COUP Färg: GRÅ Fordonsslag: PB Fordonsår: 2006 Typgodkännandedatum: 2006-07-21 Senaste EU-regbevis del 2: 2008-05-27 Fordonsstatus: I trafik (2006-10-04) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 3 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: 2006-09 I trafik första gången i Sverige: 2006-10-04 / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Den är registrerad med fordonsår 2006. Tillverkad 06-09. Den kan vara tillverkad efter 07´s spec, men kommer dyka upp i alla listor och sånt som en 06:a |
|
|
"...jag tror att det är en historisk modell, som kommer att hålla värdet bra..." YES....;) ___ //Ulf |
|
| Han är andra ägaren bmw i örebro har också haft den. Men den räknas väl som 07a. Förutom om man går till en handlare som kommer säga det är en 06a. | |
|
"jag tror att det är en historisk modell, som kommer att hålla värdet bra, tveksamt om det går att göra en snyggare bil igen" Dagens garv. =D Men i detta mail skriver han ju dock klart och tydligt att lägsta nivån är 320, dvs ditt bud på 310 accepterar han inte. Jag ser ingen anledning för dig att fortsätta jaga den här personen. ______________________________ //Lövet |
|
|
Jag jagar han inte längre jag tänker inte ens svara på hans mail. Men när jag ringde han i fredags o bjöd 310 så va han nöjd och prata om att lämna in bilen innan till carshine o grejor. I annonsen kommer de stå 320 men vem ska bjuda han de? Jag väntar tills han sätter ut den på blocket så får jag se vad jag gör. |
|
|
Vet inte om jag slarvade, men då jag sökte på blocket fanns det ingen bil som var lika billig som den Du hittat! Förstår säljaren lite grann... har Du några alternativa kärror på gång?? |
|
| Nej har inte andra alternativ. Vet en på forumet som köpte en för 305 000 i dec. En annan sa att hans vän köpte en för 300 000 med navi. Kolla på de 335or som ligger på blocket de flesta har legat där ett bra tag och de prutas mycket på de bilarna. Vi får väl se om han får iväg den för 320. Tycker bara de är riktigt dumt att inte acceptera 310 innan han ens satt ut bilen på blocket. Han slipper allt tjaffs. Jag tänker inte bjuda 1 krona mer. | |
| Det roliga är att den 29 dec hade jag mail kontakt me han från en annan mail bjöd då 310 och då sa han för 312 är den din. Men jag kunde ej köpa den då eftersom vi ej sålt vår bil än. | |
| Inte en spänn över trehundra. Ring till en BMW handlare och fråga vad du får i inbyte för en sån bil. Slå på på tio procent så har du ett bra pris. | |
| Min far säger också inte 1 krona över 300 ska du bjuda han. Finns ju en för 320 000 med navi, dynamicpaket, hifi högtalarpaket, dragkrok och lite till för 320 och den har inte ens blivit såld än. Ringde han idag han sa att att de kommer en kille imorgon och tittar. Men jag tycker den har rullat för mycket. (3600mil) | |
|
Verkligen härlig inställning Sevak, är det inte du som är osmidig som inte för allt i världen kan tänka dig att gå up 10tusen? Det verkar ju med all önskvärd tydlighet ha framgått att han inte vill sälja den för 310 tusen, så höj ditt bud eller gå vidare, så mycket irritation och ilska är det inte värt att lägga på ett bilköp, inte i onödan iallafall? |
|
|
Sevak: Har följt din tråd men förstår inte varför du har fastnat för den här bilen som enligt dig är 10K för dyr? Det går flera tåg var så säker ha lite is magen så dyker en till bil med samma utrustning färg och till rätt pris. |
|
|
Sevak, en undran...3600mil för mycket...du kanske borde köpa en fabriksny bil? Eller lider du av milskräck?...:) Lycka till! |
|
|
För inte så länge sedan i en tråd inte så långt borta kunde det läsas "Jag går absolut inte under 220.000!" Han kanske har en liknande gräns helt enkelt? ______________________________ //Lövet |
|
|
Vill ha en som gått under 2500 mil. Jag är inte osmidig jag vill ha en snabb och smidig affär men några 320 får han inte. För 2 månader sen gick han med på 312. Han säger ju själv i annonsen kommer det stå 320 självklart kommer folk pruta. För 3 veckor sen när jag la mitt första bud kunde han säga NEJ så här mycket ska jag ha. Men de har han aldrig gjort han har varit riktigt jobbig. Om ni hört allt han sagt skulle ni förstå bättre. Som i de senaste samtalet där de lät till 95% att han hade tagit budet. När jag säljer något så är jag smidig, tydlig, förklarar allt och vill ha en snabb affär. Andreas jag satte ut bilen för 236 och min smärtgräns gick vid 215. Men nu pratar vi om en bil som kostar 100k mer. |
|
|
Det är inte siffrorna Sevak som är intressanta egentligen utan att du hade en stenhård princip som säljare (som för övrigt flera gånger skrevs till 220'). Nu har du råkat ut för samma sak men från andra hållet. Du får väl helt enkelt acceptera detta och gå vidare till någon annan bil. Någon brist på begagnade bilar är det aldrig. ______________________________ //Lövet |
|
|
Andreas: orkar ej förklara mer om du hade lyssnat på de samtalet vi hade i fredags hade du förstått varför jag är arg. Han tror väl inte på fullaste allvar när han sätter ut en bil för 320 att någon ska ringa och säga hej jag ger dig 320. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.