|
Sida 2 av 11
|
|
|---|---|
|
Jag vill faktiskt ha den här bilen, men han har inte ens sagt nej inte 300 tkr utan 310 ellr 320 tkr eller vad han vill ha för bilen. Jag tänker vänta till slutet på nästa vecka och bjuda några tusen lappar till. Måste säga att de va vågat av han att tacka nej till 300 tkr. Men men vi får se vad som händer. |
|
| Sevak, Han sitter väl och följer denna tråd :) | |
|
Det tror jag inte han gör men det får han gärna göra? Fick mail av han nyss: Hej Sevak, 320 kommer det att stå i annonsen, lägger ut den om några veckor. Mvh*********** Ska tänka lite och se vad jag ska göra. |
|
|
Vill du verkligen ha bilen i fråga så är det väl bara att ge det som säljaren begär :) Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
I annonsen kommer det stå 320 skrev han. Inte jag begär 320 för bilen eller 320 ska jag ha för bilen. Självklart kommer folk pruta 10-20 tusen på bilen. Tror jag ska höra av mig till honom och ge han mitt sista bud. Tar han inte de får jag tacka för mig men tycker verkligen han borde ta det. |
|
|
Sitter fan o blir lite smålack när man läser denna tråden. Sevak: Om du ska köpa en bil för 300 000:- så kvittar det väl fan om du får betala 310 000 eller kanske tom 320 000 ?? Du tittar på den absolut billigaste 335i coupen på hela blocket men ändå ska du pruta och tjafsa. Mja, blir som sagt lite sur på sånt här. |
|
| Nikeman: För det första finns inte bilen på blocket. Sen finns de flera som köpt för under 310 000. 300 000 eller 320 000 kvittar för mig. Du kanske tjänar de på en dag. När jag tog kontant med han så hade jag ett maxpris i mitt huvud de tänker jag ringa och bjuda imorgon. Självklart försöker man pruta och få billigare än det. 300-310 är ok men 320 tänker jag aldrig betala för den. När man ska köpa en bil kontant så bryr man sig om priset mer än om man tar de på lån. | |
|
Sevak: Gå på magkänslan som sagt, då slutar det alltid bäst! Annars så kommer det komma in en fin 330 cab -08 på en bmw handlare snart...*smile* München |
|
Buspelle |
Affär är affär och det är bara köpare och säljare som kan bestämma priset, och ska så vara. Ett tips är dock att se till att vara klar över vad det är man vill ha och att inte låta sista kronan bestämma. |
|
Eftersom den saknar dynamicpaket, något högtalarpaket, navi, ej original vinterfälgar samt att den är uttagen okt 06 (Blir ändå 07). Kommer inte jag betala mer än 310 000:- Men det är en riktigt fin bil och den har knappt rullat något samt att jag nöjer mig med den utrustningen den har. Men de finns som sagt fler 335i coupe till salu. Vi får se vad han säger efter jag lämnat mitt sista bud. |
|
|
Hej igen Jag ringde han i Fredags och la ett bud på 310 000:- han lät nöjd och prata till och med om att lämna in bilen för tvätt och montering av vinterhjul. Jag sa till han att det är svårt att hitta köpare som har 310 000:- han sa ja du har rätt. Vi prata endel och till slut sa jag prata med din sambo och hör av dig. Sa även till han att jag kunde komma nästa fredag alltså nu på fredag. Ok inga problem vi hörs sa han. Jag va på han lite i början kanske men jag tycker han är väldigt osmidg tex vid mail kontakt svarar han bara på 1 mail per dag fast han har tillgång till nätet hemma och på jobbet. Tycker också han är lite oseriös. Han sa att han skulle höra av sig men de gjorde han inte istället fick jag göra de idag. Han spelar väldigt svår. Han tror bara för att han fått mig att bjuda 310 ska jag acceptera 320 också. Jag är riktigt arg på han. Det här handlar inte om 310 eller 320. Han säger att han ska sätta ut bilen på blocket i slutet på mars för 320. Hur fan kan man inte nöja sig med 310 då. Funderar på att sänka mitt bud till 300 nu bara för han har jävlats. Jag hatar när folk inte kan göra snabba och smidiga affärer. Han verkar tro de är lätt att hitta köpare till såna här bilar. De flesta 335or har legat ute i flera mån på blocket. Jag är så arg att jag har lust att köpa en annan bil bryr mig ej om den kostar över 320 också. Hatar när folk är oseriösa. Vi får väl se om någon ger han 320. Jag tänker inte ge 1 krona över 310. Kanske tom sänker mitt bud. |
|
|
Han kanske inte är så sugen på att sälja bilen... Jag är själv lite i samma situation. Har tänkt att sätta ut min Porsche på annons i vår för 319´ , det är ett bra pris i förhållande till skick, mil och utrustning. Bättre att begära ett rimligt pris och ha mindre prutmån. Min spontana "smärtgräns" går vid 300´. En kille har kontaktat mig och deklarerat att han kan tänka sig att ge 290´. Kruxet är att jag mycket väl kan tänka mig att behålla bilen en säsong till om jag inte får det jag tänkt mig. Men, om killen tänkt att begära 320´ och du bjudit 310´ så vore han ju dum om han inte tar budet... |
|
| Han har velat sälja bilen sen okt 08 men han är inte desperat. Han säger själv i annonsen kommer det stå 320. Man är ju dum i huvudet om man inte tar 310 när en person ringer och säger hej jag kan komma med en postväxel som vi går till banken och löser ihop. Jag är trött på killen. ´Ända sen jag kontakta han har jag varit seriös och velat ha en snabb och smidig affär. Han är långt ifrån smidig. Nu kommer de gå en månad tills han lägger ut den vem vet jag kanske hittar en annan då och då har han förlorat en seriös köpare och kanske inte ens får 310 000 för sin bil. Jävligt dumt från hans sida. Har till och med lust att säga till han om han ringer att han kan sälja bilen till någon annan för de verkar ju så lätt från hans sida. Han har själv köpt den beg från firma maj 08 för 360 sa han först sen ändra han sig och sa 375 han förlorar inte mycket på bilen. | |
| Konfrontera honom och ge honom ett "antingen eller" och låt bestämd. Av din information att döma, låter det som att hans girighet kommer att få honom på fall... | |
| Jag tänker inte ens svara på hans mail eller ringa han. Vill han mig något får han ringa mig. Jag är riktigt arg på han. | |
| Skit i honom, du lär inte få några problem att hitta en bra 335 för drygt 300´i vår... | |
| Jag ville verkligen ha hans bil men nu vet jag inte längre beror på om han hör av sig eller hur de blir eller om jag lugnar mig. Hatar folk som ska va girig killen är tät äger ett stort företag har en audi q7, audi a2, bmw 335i coupe och han är girig. Varför ens börja prata om att lämna in den på carshine så de ska fina till den och sen säga 320 han sa aldrig ok 310 men efter allt han sa och hurhan regaera tolka jag de som ett JA. | |
| Hade ju fan ställt in mig på att hämta bilen nu på fredag. | |
|
I mina öron låter det helt hjärndött att nobba bud på 300 eller t.o.m 310 för att ngn månad senare annonsera ut den för 320? runt 10% räknar ju de flesta med att kunna pruta så att få utannonserat belopp är ju väldigt ovanligt. Dessutom så kostar den väl ngn tusing i månaden bara i försäkring som han måste betala. Är du säker på att bilen är 07:a uttagen okt 06 är väldigt nära bmw´s brytgräns på årsmodeller (sept) och det är tillverkningsmånad som räknas. |
|
|
Sevak! Låter ju ganska märkligt att han inte accepterar ett bra bud på 310k om han begär 320.. men.. var inte Du också ganska "tuff" på priset då S80:n skulle säljas?.. :)) Lycka till med köpet- vore jag Du skulle jag inte heller höja, 310k är vä ett ganska schysst pris? Och tror inte på någon prishöjning till våren- som ju för övrigt redan är här enl. gamla bondepraktikan- våren börjar med mars månad.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.