|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite problem med min bil, framförallt när den är varm tycks det? Den liksom hoppar och rycker på kopplingen när jag ska iväg på ettan och tvåan och jag hör att avgassystemet dunkar i chassit. Det är väldigt otrevligt för folk kan ju tro att jag är nervös och darrar med benet!! | |
|
Använd funktionen "sök inlägg" så kommer du se att du inte är ensam om att ha det problemet... Min bil håller på att skaka sönder varje gång jag kö-kör och bilen blivit varm =/ Kommer du på vad det är kan du ju höra av dig. (Att byta koppling (~3500kr tror jag) ska hjälpa har jag hört, får väl bli nån dag. Tanke: Om packboxen mellan motor och låda börjar ta slut, kan man då inte tänka sig att den börjar läcka olja då den blir varm (sväller lite). Denna olja borde väl hamna på lamellerna?... Som sagt, bara en tanke... //Koffe |
|
rsarits |
Har ni fått olja på lamellerna så är den där för att stanna, då skulle det inte bara hacka vid varm motor, lamellcentrum kan också vara skadat, på en E12 jag haft så gick några av fjädrarna i "solfjädern" av det gav liknande symptom. Om avgassystemet tar i chassit så är det kanske felmonterat, skadat eller piratsystem? Kan också vara motorfästena som är dåliga (gummina) Micke |
|
Jag har faktist funderat på motorkuddarna men samtidigt är det ju inte det som gör att den hackar, om man har dåliga motorkuddar borde det bara förstärka symtomen men det borda inte vara det som är felet. Jag läste igår nåt om bakvagnsbussningar som jag tyckte lät ganska rimligt och var inlagt av "X" |
|
stefannorr |
hardyskivan? |
|
Hejsan. Testa att slira på kopplingen på tvåans växel en liten stund, så att lamellerna slits till en jämn yta. Testade detta själv när det lät som bakaxeln skulle hoppa upp i baksätet. Har inte haft några mer problem sedan ett år tillbaxs... |
|
|
Jag har fått till det, Det var bara att värma upp kopplingen, slira på det ett litet tag så försvann alla problem. Tack för tipsen... |
|
jocker18@home.se |
jag testade på min, och jag fick bort 95% av rycken, tack för hjälpen WmB SoundZ |
Aldric |
Trist bara att det känns som att bilen ska gå av på mitten under tiden man ordnar problemet .. ;) Ska ut och prova detta nu! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.