|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det här är säkerligen en total noobfråga, men jag måste nog ställa den ändå. Jag har letat i forumen här för att se om någon annan har problem med det jag har problem med, och har kommit fram till att det sannolikt är bränslepumpen som dött. Min fråga är: Var fasiken sitter bränslepumpen, och hur ska den bete sig när den fungerar/inte fungerar - d.v.s. kan jag se på den om den är pajj när jag vrider tändningen? Har ni bilder, be my guest att bifoga! =) | |
|
Kolla: Länk Du borde höra pumpen jobba när du ställer tändningen på läge 2,tänk också på att bränslefilteret kan vara igensatt. I värsta fall får du väl ta av inkommande slangen från filteret och sätta igång motorn, se om där kommer bränsle från pumpen. Se upp med värme och gnistor dock. |
|
|
Eller gör som beskrivs i artikeln, be en kompis ligga och lyssna med örat mot pumpen, om den ger ljud ifrån sig vid start så är risken mindre att den är sönder. |
|
|
Förresten, som du också kan se på bilderna så sitter pumpen under baksätet, bara att lyfta upp med ett ryck. |
|
|
Oh, fantastiskt bra artikel! Ska kolla detta imorrn. Jag antar att man kan köpa en ny pump på skroten?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.