AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
759

Eftermontera cd-växlare i E36 cab

wi
160
wigert
328i Cab E36 -99
V70 2,5 FT - 09
Hej
I min cab har jag en BMW business RDS, en cd-spelare med radio, inget Hifi-paket. Det vore trevligt med en cd-växlare i bilen och då kommer genast några frågor:

*Har min CD/radio växlarstyrning eller är det kassett-varianten som har det?
*Är det mycket jobb att dra kabeln mellan växlare och huvudenhet? Hur mycket inredning behöver tas bort och var lägger man helst kabeln? Jag har ett minne av att för minst 15 år sedan hjälpa min far att dra en liknande kabel på en volvo 940, och det var jobb...

Det går att få tag i originalvarianterna, men är de något att ha med tanke på att växlarna är minst 10 år gamla?

Wigert

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Ja, det bör den klara, men kolla bakpå radion så att du har ett 10 eller 12 pins uttag under de runda pinnarna.

Cdväxlare brukar finnas att köpa för mellan 1500 och 2000:-
Kontrollera att växlaren klarar att mata in skivorna från magasinet uttan för mycket skorr och klagomål på de äldre cdväxlarna.

Ny funktion kom inte i cdväxlarna förrän 2005 då de första mp3 cdväxlarna dök upp.

För att få upp låtnamn på mp3cdväxlarna krävs dockj radiomodul från 2005 och nyare. Enbart avspelning funkar dock även med de gamla radiomodulerna.

Dragningen går att göra hyffsat enkelt om man drar ledningen utmed sparklådans insida under mattan. Den ligger ej där orginal, men isåfall måste man lyfta stolarna om man vill få deit den.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.