|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har jätteproblem med min 530i och har funderingar på att bygga om den till en TDS med mekanisk pump. Är det någon som vet om växellådan (manuell) passar på TDS och om det går att regga skiten? Annars säljes 530in om någon är intresserad.. MVH Peter Berglund | |
Transocean |
Ett jätteproblem, utveckla? Går kanske att lösa med lite flax? |
| Det har varit elbrand i motorhärvan pga klant som har dragit kablarna till lambda sond. Så har repat dem brända kablarna som jag hittat i allafall och bytt en lambda sond, då gick bilen ca 30mil sen så går den piss. Har lämnat in den på en bil och el firma och det dem kommer fram till är att den ena lambda sonden matar på bränsle och den andra magrar av. han kunde inte säja vad det var och kunde inte komma längre med det. + att vattenpump läcker å den går oroligt på tomgång när den går som den ska. Men har även tankar på om det går att lägga ner en 540 med elhärva å boxar å få det att funka? | |
|
Tror inte V8 växellådan passar på en TDS. Som för övrigt känns gammal & törstig. En 540 motor med tillhörande kabelhärva röstar jag på, då har du en trevlig bil med din manuella låda. Om bilen i övrigt är värd att kosta på tid och pengar vill säga. ______ |
|
|
TDS motorn gillar jag med mekanisk pump som är vässad och påstalld turbo m.m. För då är den inte trött. Okej men måste jag ha en 540 som det har varit manuell låda på då med tanke på elhärvan för det andra går ju alltid att bygga om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.