AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
904

Fel på kylsystem 325iC -01

Od
81
OdiN88
320Ci E36 -95
325Ci E46 -01
M5 E39 -00
Hej!

Nu har kylsystemet strulat i några veckor. Lampan lyser för dålig nivå i kylaren. Jag har sökt en hel del här på AP om att lufta kylsystemen. Men ingenting har lyckats. Försök nr1. Fylla i frysskydd i påfyllningslocket tills det rann ut i luftskruven som sitter bredvid. Detta fungerade 2 dagar sen börja lampan lysa igen, då öppnar jag locket och det är tomt. Men om jag lossar på avluftningsskruven hör jag ett pysande och glykolen fyller upp i påfyllningslocket. SÅ går det att köra nån dag till, tills det händer igen.

Försök nr2 hälla i glykol och blåsa tills det puttrar ut luft ur avluftningsskruven.
Fungerar också någon dag. Sen börjar det igen.

Är det någon som har nått förslag? Kan det vara termostaten? Men jag har temperatur i coupen. och på mätaren ligger den mellan blåa och röda som den ska.

ps. vid försök 1, kylarslangen där nere vid kylaren blir aldrig varm kände jag vid dagens försök, och då hade jag kört med bilen minst 20minuter.

Tacksam för alla ideer och förslag.

MvH
Anders
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
skumt fel. blir inte bilen för varm då? jag hade dålig vattenpump. och då strulade det lite för mig.. svårt att lufta och höll bara 30min. tills jag varvade upp till 4000rpm ute på landsvägen, då la den av helt, inga blad kvar på den.
hur långt har din gått? på min -95 rök den vid 22tusen mil. rekommenderat att byta vid 20tusen..

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det är inte fuktigt under kylaren? Min kylare strök med innan 15000 mil.
Od
81
OdiN88
320Ci E36 -95
325Ci E46 -01
M5 E39 -00
Den har gått 11800mil. Nu har jag kört en dag utan att den börjat lysa, men fick fylla på lite när jag kollade stickan när motorn var kall. Får se imorgon efter en tur om det sjunkit ut ännu mer. Jag har inte kollat under kylaren, ska göra det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.