AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
751

Byta plastclipsen till skenorna på Elhissen?

Hej när jag köpte min bil så fungerade inte el-hissen på förar sidan, Rev bort dörr sidan för att kolla vad som har hänt. Det visade sig att dom vita plastclipsen som gå i skenan på fönstret till el-hissen som är sönder. Åkte iväg till Bmw och köpte mig 2st nya clips. Knäppte dit dom och körde upp rutan. Men rutan går upp snett och man måste skjuta den åt sidan och hjälpa den för att den ska komma i rätt läge. Har tittat så rutan är i spåren på sidan av dörren och det är dom. Men hoppas lätt ur spåret eftersom rutan går snett. Har haft sönder 3st vita plastclips nu eftersom det inte går:S Vad gör jag för fel? Hur ska jag gå till väga när jag sätter ditt allt igen? Måste finnas någon på detta forumet som har gjort det här jobbet. Hur gjorde ni isåfall? Måste jag lämna in bilen eller? Börjar bli lite smått irriterad på det här nu, Köper snart en helt ny dörr så slipper jag hålla på och krångla. Borde ju inte vara så svårt igentligen att byta ut dem clipsen eftersom det är en slitagesak.

Tack på förhand.
Är det coupe eller sedan?
På coupe finns ett justeringsstag som man ställer vinken på rutan, dvs hur mycket den skall luta framåt/bakåt. Enklast är att kolla på "skarven" mellan rutorna på B-stolpen då rutan är uppe.
Det är en sedan:P finns det inget justeringsstag på sedan eller?
Vet tyvär ej hur det är på sedan.
Det är antagligen helt olika på sedan och coupe då coupe har karmlösa rutor och sedan har karm.
Okey tack ändå, mm det ser säkert helt olika ut. Kanske är lika bra att lämna in bilen till någon som är kunnig som kan fixa till det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.