|
|
|
|---|---|
|
Skitsnygg ny konceptbil från BMW 5-series Grant Turismo Länk | |
|
Mercedes CLS möter Saab 900? Typ så. BMW tycks avundsjukt se på hur MB kränger drösvis med CLS:er som kostat noll att utveckla då den bygger på E-klass. Självklart kan man inte kopiera konceptet rakt av, så man bygger en... halvkombi? Tycker Automotorsport är lite väl okritiska, panoramatak och små bord? Är väl något typ Renault Megane och Mercedes A-klass också har. Elinställbart baksäte är väl inte heller något unikt, jag tänker på drösvis med gamla Jaguarer, Mercedes och Ford Scorpio. |
|
|
Tror inte Bmw är så avundsjuka på MB, det går betydligt bättre för BMW än Mercedes. Att det ska komma en lite högre mer flexibel Bmw har det däremot varit på tal om länge, sedan långt innan Mercedes släppte CLS. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Detta är ju inte alls nån konkurent till CLS,det här är ju ett helt annat koncept. |
|
|
Nja, CLS och GT är ju knappast direkta konkurenter men konceptet är ju detsamma, ta en standardplatta och sätta på en fräck kaross som man kan ta bra betalt för. Som jag sa, man kan ju inte kopiera rakt av, så man gör en halvkombi. Går det verkligen betydligt bättre för BMW än MB? De säljer väl i princip lika många bilar, även om BMW för första gången på tio-femton år sålde mer än MB 2007. |
|
|
Jag vågar nästan påstå mig skämmas lite för märket så sjukt fula bilar de kommer med emellanåt. Spräng alla X-modeller och 5-serie GT finns inga ord för så bedrövlig skapelse att jag nog skulle skämmas mindre i en SsangYong. De har lyckats gudomligt väl med 3´ och 1´serie Coupén, Z4 samt 5 serie men resten är nära nog katastrof! Jag väntar fortfarande på en R8 utmanare... |
|
| Det som totalt förstör helhetsupplevelsen är dom vulgära kromfälgarna, men photoshopa bort dom ska du se att bilen är ganska fin. | |
|
Hemsk! Varför är BMW så rädda att kopiera framgångsrika koncept? Mercedes CLS är skitsnygg och jag skulle mycket hellre se en låg vacker 6-serie med fyra dörrar än den här förvuxna 1-serien. Eller låga X6. Kalla den vad ni vill, men den är ful och klumpig. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Helt ok framifrån och bakifrån, ser kraftfull ut. Tyvärr är den galet ful från sidan, i mina ögon. Och jag har för det mesta rätt :) Seså, flytta dig |
|
|
Med tanke på hur många X-modeller BMW såld,så behöver man knappast skämmas för dom.Tack vara vinster från bl.a. dessa så kan BMW fortsätta konstruera nya modeller.För inte att snacka om alla arbetstilfällen dessa bilar skapat. BMW hade ju en CLS-konkurrent på gång,Concept CS.Denna verkar dock ha lagts på is.BMW anser vel att man kommer att tjäna mer pengar på Concept GT än dom skulle på Concept CS. Dom brukar ju oftast att ha rätt.Titta bara på X6.Utskälld av så många, ändå en riktig försäljnings-framgång. |
|
|
Skall inte BMW leda teknikutveckligen? Vad är detta egentligen... Finns det något på denna bil som är nytt eller unikt? Delat baksäte enligt... en rad med gamla bilar, panoramatak och bord i baksätet? Delad baklucka av samma typ som Skoda? Jag gillar förvisso inte X6 men den har i alla fall ett uns av nyhet över sig som koncept, men detta...? |
|
|
Framtiden får välan utvisa huruvida detta GT koncept blir en framgång. X6:an har redan sålts i massor(vilket jag förvisso inte riktigt begriper), så jag tror nog att BMW's marknadsförare har checkat upp detta innan även på GT:n.. Mvh Janne. |
|
| Länk den klara versionen av gt .... ser riktigt lovande ut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.