|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Vart tvungen att plocka bort toningen vid besiktning. Vill nu tona om dem igen, men vart kan jag göra detta för en billig peng, vill ju ha bra film och att det ska va proffsigt gjort. Vart och hur myckeet får jag räkna med? Det är ju coupe rutor, så det är väll lite mer komplicerat av vad jag förstår... Tack! Mvh Jimmy | |
| Ja det är lite lurigare med coupé! Beroende på färg på bilen så skulle ju ÖoB:s kromsolfilm bli fint? Ser lyxigt ut och kostar ett par hundringar i material bara... Sen montörer finns det ju massor av som pular hemma och så ifall man vill hålla ner kostnaderna. Lycka till!/Örjan | |
|
Jag kan fixa färdigskuren och förformad solfilm. Proffskvalité. Dina rutor och alla andra modellers främre sidorutor för den delen kostar 1195:- + frakt. Finns i olika toningar, färger, spegeleffekt m.m. Så är det, å så blir det... |
|
|
Inte särskilt smart att ha spegel/kromfilm på främe sidorutorna...och får man överhuvudtaget ha film på de rutorna? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ingen toning är tillåten på främre rutorna, det var nog därför trådskaparen skrev att han fick ta bort inför besiktningen osv. FP |
|
|
Soyafilm.se kanske? Toningen e ju smidig i sej när man endå kan ta av den vid tex besikting. Men har hört att de ska vara ett helvete att typ få dit dom. De blir bubblor o blåsor som man inte får bort osv. Läste oxå nånstans på forumet att toningen på en e39 kombi hade lossnat nertill, visste inte va de berodde på. Dom verkar vara billiga men, hur länge funkar dom igentligen? Någon som provat o montera? Resultat? Nöjda? |
|
|
Det är det som är problemet med soyafilms produkter enligt mig. Det är en smart produkt, gillar idén men inte hur resultatet blir. Bättre med färdigskuren "riktig" solfilm. Kostar 995:- för en sats till framdörrarna. Lätt att montera. Att demontera är inte svårt men tar kanske 10 min per sida. Man river av hela solfilmen, kvar är ett klister som man får fukta upp med lite aceton lr liknande och sedan skrapar man enkelt av klistret med en rakblads skrapa. Nackdelen är ju då att man inte kan återanvända filmen. Jag är iofs partisk, men detta är min uppfattning även som konsument (har provat soyafilm på min förra v70). Annars hade jag sålt avtagbar solfilm, vilket jag har i sortimentet men inte gillar. Så är det, å så blir det... |
|
|
Jag tonade mina främre sidorutor på en firma i höstas, har alltid gjort det själv förut och tagit bort det innan besiktning. Men nu tänket jag att jag ville ha proffstonat, tog den minst mörka och det blev riktigt bra! Det är mörkare men inte så svart som på min förra bil, alltså man ser in i bilen men inte när det är mörkt ute. Jag besiktade bilen i januari utan anmärkning med toningen, ser ut som fabrikstoning. -- Eisenmann Race Exhaust |
|
|
Har Soyafilm på mina rutor ända fram....snyggt e de! Kanonlätt att sätta, underbar passform och de åker av och på vid besiktning. Har även hört ryktesvägen att de skall få in en laglig toning(om några veckor) till framdörrarna (framdörrarna skall ha 70% ljusgenomsläpp för att bli godkända enligt transportstyrelsen eller vart det nu var jag läste om det paragrafiska). Eller har någon annan någon koll på vilken procent som gäller på detta? Spegeleffekter och krom på bilrutor har jag läst att det inte ä tillåtet med eftersom det kan störa andra bilister. Någon annan som har hört nåt annat? Har satt Soyafilm.se produkter på många bilar och alla ha varit nöjda. Som MilosM3 skriver så råkade jag ut för samma sak en gång med att solfilmen släppte lite vid det svarta området(i kanten) på rutan. Fick tipset av Soyafilm att rengöra lite bättre på det svarta området och använde därför T-röd som jag gnuggade lite extra med på det svarta området. Sedan monterade jag samma bit igen och resultatet blev ännu bättre! Har även provat att ta bort vanlig solfilm med klister men det blev et piiiiiiiiip arbete med hela rengöringen. Vart en massa klister som satt kvar på rutan och jag var tvungen att använda bensin(jo, bensin var det enda som hjälpte!) för att få bort kliseret ifrån rutan. Kan bara säga att frugan inte var så glad åt doften i bilen när vi skulle iväg sedan....jag däremot var hög som ett troll ;) Fråga: Bohlmberg:"Det är mörkare men inte så svart som på min förra bil, alltså man ser in i bilen men inte när det är mörkt ute." Verkar vara en mörk toning du fick igenom på besiktningen, vilken toningsgrad var det? Summa summarum: jag har provat vanlig solfilm och kommer varje gång fram till att jag borde låtit bli. Jag kommer nog alltid att köra med Soyafilm eftersom det är busenkelt att montera och det blir riktigt bra och snyggt, och även för att priset är mycket lägre än vanlig solfilm. Däremot hade jag uppskattat ifall de hade haft lite fler nyanser på solfilmen och lite snabbare support när man väl behöver det, fast man e väl kanske lite väl ivrig ibland! "It's furious to be fast!" |
|
| kan kolla vilken toningsgrad det är och lägga upp en bild när jag kommer hem =9 | |
|
Magnat: Jag har DS 40% på främre sidorutorna och DS 20 % på bakrutorna. Men hur lägger jag upp bilder tro... Förslag? -- Eisenmann Race Exhaust |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.