|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det hela började på Lördag med ett besök på en refug i 50 kmh varav två fälgar gick åt skogen, efter att ha letat upp fyra nya däck med fälg på blocket för 2000:- åkte jag på Söndagen iväg och köpte dessa. På vägen hem hör jag att det smäller till i rutan av ett stenskott men ser inget märke och känner mig lite lättad, nästa morgon kommer jag ut i garaget packar in dottern och sätter mig i bilen vad ser jag jo rutjä...n har spruckit 1500:- glada laxar i självrisk. Nu tänkte jag att nu kan det väl inte hända mer skit på en vecka, på Fredagen på väg hem från jobbet är det dax igen helt plötsligt faller alla mätarna i botten Hastighetsmätare, bensin, temp & varvmätare för att nästa sekund vakna till liv igen, så här håller dom nu på med jämna mellanrum, det klickar till varje gång dom droppar och undrar nu om det kan vara ett relä som slår till & från & i sådana fall vilket. //Andreas | |
| lider med dig =/ har läst lite om mätare som gör så där, värkar vara en sjukdom på e36 och det sägs vara en kall lödning på någe kretskort som har hoppat dän. på min förra bmw dog hela instrument panelen, men då bytte jag till en annan panel och då funkade de. hoppas du får ordning på det MvH | |
|
Tack för svaret, hade hoppats på ett relä i och med att det klickar till varje gång det händer. Någon som vet om det är ett specifikt relä som går till instrumenten? //Andreas |
|
|
Hmm, lider med dig... och vet verkligen hur det känns... kan informera om att jag blev påkörd på höger bakflygel för ett par veckor sedan efter att ha fastnat i en korsning bakom en annan bil, vänstersväng och ingen mötande trafik... efter ca 20 sekunder ser jag att en stor svart jeep är på väg mot mig i ca 30 km/h, han varken bromsar eller svänger trots att han har ogtt om tid och utrymme, han har en och en halv fil bakom bilen och det finns ingen trafik över huvudtaget... mao, föraren sitter och sover typ... han hävdar att jag svängt in framför honom.. försäkringsbolaget dömer till hans fördel... än värre är att vi har samma bolag, IF... och han är bättre kund... dvs, har ingen som kämpar för att fria mig... 4500 kr självrisk och lika mycket till i höjda premier... Natten lördag till söndag nu i helgen får jag inbrott, de krossar vänster framruta och stjäl en gps värd 999 kr (utan sladd) dvs, helt värdelös... Självrisk 3000 kr och ingen ersättning för gps:en... Suck! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.