|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag letar efter ny förarstol till min e39:a då den gått upp i sömmarna och ser därför allmänt schaskig ut. Har letat på bildelsbasen, blocket och här på autopower utan resultat så jag undrar om någon här vet om någon stor bmw demonteringfirma i sverige eller helt enkelt var man kan tänkas få tag i en bättre begagnad förarstol. Jag söker efter en ljusgrå tror att det är tyg / plysch (?) till en E39 1998. Ingen sportstol utan en vanlig standard utan eljustering. mvh jocke | |
| Då kan jag meddela att vi letar efter exakt samma sak. Har också letat med ljus och lyckta men marknaden är sopren, jag undrar vart alla som byter till skinn gör av sina gamla stolar? | |
|
prova här Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Efter att ha annonserat ut dom (eller rättare sagt hela inredningen) för 100 spänn i en månad utan respons behöver man utrymmet till nya projekt och åker till tippen med dom. Ett tips är att leta efter en högerstol också. Högerstolar är ju nästan alltid fräschare och att konvertera dom till vänsterstol är inte svårt. Man använder sin gamla stomme. Ryggstödet går enkelt att snäppa loss (på vissa modeller, ex standardstolar till -98) och sittdynan går att flytta över med lite pyssel. |
|
|
jepp, det är högerstolen jag har siktet på. |
|
|
Tack för svaren! Visste inte at de var så eftertraktade :) Visste inte heller att det gick att skifta dyna mellan höger/vänster stol. Hittar ju både svart och mörkgrå i tyg samt beige,grå,svart läder på bildelsbasen men inte ljusgrå tyg/plysch eller vad det är jag har, är inte samma ljusgråa som jag sett i många andra E39:or iallafall. Tycker det är dålig kvalite i bmw`s stolar. :( |
|
|
Har E46 och E39 samma stolar?? Någon som vet?? |
|
|
Nej, E46ans stolar är bland annat mycket mindre. ______________________________ //Lövet |
|
|
Testa här: Länk Hanhar det mesta till en BMW.Går även att beställa. /Jonas B. |
|
|
Häggs bildemontering ilsbo och bollnäs nästan bara BMW |
|
|
Karstorps bildemontering i norrköping. Var där idag och de har massor med bilar inne, vore lustigt om det inte fanns nåt där. |
|
|
Har köpt en stol nu, hittade den hos fiddesgarage :) |
|
|
Tacka vet jag returbilen.se Där kostar framstolar i tyg 200:- och i skinn 300:- oavsett till vilken modell det än är. Men det låg kanske inte inom räckhåll för dig.. Finns ju bara i skåne och längst upp i norr.. |
|
|
Villarosa: hur skaffar man sig en inloggning på länken du gav? mvh //stoffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.