|
|
|
|---|---|
|
När kom den senaste mjukvaru uppdateringen till 1-serien. Jag gjorde en uppdatering Juli -08. Har det kommit ut en ny version sen dess? | |
|
Uppdatera inte bilen förens 2009/04, BMW har sagt att det kommer en ny mjukvara i slutet på mars -09. Med denna mjukvara som finns tillgänglig nu, så finns det lite krångel, start&stop funktionen sätts bland annat ur spel pga. mukvaran. Så jag råder dig att ligga på is ett tag. Mvh/Per |
|
|
Okej, jag har problem med "hostningar" ifrån min motor. Verkar vara ett vanligt problem till min modell. För vissa har mjukvaru uppdatering ha hjälpt. Länk Så då kanske jag ska vänta med att kontakta min återförsäljare med detta tills den nya mjukvaran har kommit ? |
|
|
Det beror ju på, om du vill bli av med "ryckningarna" så kan dom fixa det, men då kommer istället din start&stop funktion att försvinna tills det kommit en ny programmvara, så då måste du isf göra 2st programmeringar, men inget som skall kosta dig något om du fortfarande har garanti på bilen. Trevlig helg/Per |
|
|
Garanti har jag kvar till September 2009. Jag väntar lite till. Men jag återkommer till dig i slutet av Mars för att se om du hört att nya uppdateringen har kommit. |
|
|
har fått ett problem där rattlåssymbolen lyser, fast det fungerar som det ska.. enl bmw's "diagnos" åthjälps det med en mjukvaruuppdatering. Nu blev jag nyfiken på vilka andra effekter det kan ge på bilen. vad jag vet så har inte mjukvaran uppdaterats sen tillverkningen januari 07... dessutom glömde jag fråga vad de tar betalt för att göra det... |
|
| Jag gjorde för två månader sedan en uppdatering med ny mjukvara, visserligen var det en del strul men nu fungerar allt bra, även start/stoppfunktionen | |
|
Strul med ryckningar, trasiga spridare mm mm gäller väl främst direktinsprutade bensinare som denna tråd börjar med? Men dieslarna har kanske bara mjukvaruproblem som orsakar ryckningar även här? 2010 års DI bensinmodeller har något högre uppgiven förbrukning och anledningen är lätt att förstå.......... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.