AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
886

Audi S4 cab, MB CLK 55 AMG cab - priser om 3 år?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Årsmodell 2004. Hur står sig dessa bilar prismässigt om tre år?

* På blocket ligger CLK 55 AMG cab från 339.000 till 375.000.
* En S4 cab ligger kring 300-tusen.

Miljöskräcken härskar, men en cabriolet borde hålla priset lite bättre än de vanliga coupé- och sedanvagnarna. Frågan är vad priserna ligger på då?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Någon som har köpt nyligen? Svårt att få grepp om prisbilden. Börjar bli vår och dags att köpa.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det är väl alltid svårt att sia om framtiden oavsett varför man gör det.

Men uppriktigt talat, köper du verkligen en bil idag med en tanke på vad den kan tänkas gå för om 3 år?? Jag köper en bil idag och funderar inte en enda sekund på vad jag kan få för den om X tid.

Jag vet med mig att bilen jag köpt för "dyra" pengar idag kommer att vara mer eller mindre värdelös på marknaden när jag om X tid vill byta men det tar jag då, inget jag som sagt funderar lång tid på i dagsläget.

Och i dagsläget är det väl om möjligt ännu svårare att få en klar bild om vad bilar kommer att vara värda i morgon s a s. Vissa bilar kanske håller värdet något bättre, och en cab kan vara en sån bil.

Samtidigt som de bilar du funderar över köps för första gången av personer som har "pengar som gräs" och inte funderar eller bekymrar sig om värdeminskning och andra världsliga ting. Att köpa dom i andra hand torde vara det bästa men att sen sälja dom vidare blir nog alltid en rejäl förlustaffär. Så tror jag i vart fall.

Cabbar blir väl av ren princip dyrare i inköp framåt våren så om du vill försöka göra en så bra affär som möjligt är du nog lite väl sent ute. Hade kanske varit bättre i höstas men förmodligen än bättre i höst. Men det är ju nu du vill ha bilen. Så om du har pengarna nu och hittar din drömbil, slå till och skit i vad du kan tänkas få för den om 3 år. Mycket kan hända på 3 år.....

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.