AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
840

Möjliga orsaker till att bilen går i "failsafe-mode"?

Har fått ett jobbigt problem med min Passat -95 (2.0 med ADY-motor). Det började att den va lite kinkig o starta för ca i månad sedan, gick orent men sen gasade jag upp den varefter den gick som vanligt. Har sedan dess rullat på utan problem...Fram tills för några dagar sedan då den inte ville starta på morgonen...Bilen gick dock igång när jag gasade, obefintlig tomgång till en början, när den blev varmare så fanns därtomgång om än låg sådan. Vad jag förstått så går bilen på styrboxens nödprogram...Har kollat efter insugslöckage o rengjort alla slangar mm, rengjort gas-spjället, testat med annan verifierad LMM, annan bränsletryckregulator, kollat att kamremmen inte hoppat över, lyft av batteripolerna, bytt tändspole inkl tändmodul,bytt en 4-plog tempgivare...Det som är kvar att testa är att montera gasspjället från min andra fungerande (men under renovering) Passat...Vad kan möjliga orsaker vara till att bilen gick sönder av att stå parkerad under natten (inomhus)? Defekt lambdasond? Bränslepump på G? Styrbox som gått o lagt sig? Hallgivaren i fördelaren? Har även tänkt att införskaffa en OBDII felkodsläsare från Biltema för att läsa av ev felkoder...Tacksam för genrella svar från er som har haft liknande problem...Bilen är körbar men den känns betydligt svagare, dessutom är stiften sotiga, tidigare var de så där fint gyllenbruna...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.